ماموریت مدیران بیمه در دولت چهاردهم
ماموریت مدیران بیمه در دولت چهاردهم

ماموریت مدیران بیمه فرصت سازی سازی در اجرا برنامه های توسعه بازار بیمه است که میتواند پس از آغاز عصر موج چهارم در دنیا منشأ تحول باشد.

به گزارش سرمایه فردا، پرویز خوشکلام خسروشاهی به سمت رئیس کلی بیمه مرکزی ایران منتشر شد. این خبر بر گمانه زنی درباره ماموریت مدیران بیمه افزوده است که اکثر کارشناسان بیمه در طی چندین روز گذشته که از تشکیل دولت چهاردهم گذشته است صحه گذارد. بیمه ای ها بعلت سالها حضور رئیس کل جدید بیمه مرکزی در سمت قائم مقام بیمه مرکزی و شناخت دقیق وزیر امور اقتصاد و دارایی ،پیش بینی انتخاب گزینه اول برایشان غیر مترقبه نبود. بطوریکه این انتصاب با استقبال مدیران و کارشناسان کاربلد و دارای دغدغه نسبت به ضرورت  پویایی و افزایش تاثیر گذاری صنعت بیمه در توسعه پایدار و متوازن اکو سیستم محیط کسب و کار کشور مواجه گشته و می گردد.

اما ویژگی مثبت و ارزشمند رئیس کل بیمه مرکزی در دولت چهاردهم علاوه بر اینکه یک هموطن اقتصاد دان و بیمه شناس است. فردی اهل قلم و مسلط به تجزیه و تحلیل صنعت و بازار است. آقای خسرو شاهی در همان زمان قائم مقامی بیمه مرکزی ایران در دولت یازدهم و دوازدهم صرف نظر از پست سازمانی و بدور از کیش شخصیت ، در مباحث علمی – تخصصی بیمه بی‌طرفانه به بحث و بررسی موضوعات مبتلابه صنعت بیمه می پرداخت.

احساس مسیولیت ماموریت مدیران بیمه

احساس مسئولیت ها و پی گیریهای مستمر مباحث تخصصی و حرفه ای ماموریت مدیران بیمه باید باشد. انجمن های شاخص صنعت از قبیل ؛ انجمن کارشناسان صنعت بیمه کشور و انجمن حرفه ای صنعت بیمه موجب شد که در طی قریب هفت – هشت سال به اندازه صد سال تاریخچه صنعت بیمه کشورمان تولید محتوا و نوآوری در مبانی نظری و مدیریت ریسک و حتی انصافا در این سه ساله ،تصویب آیین نامه های پویا و کارآمد گردد. منجمله مبحث مجوز صندوق های تکافل و موسسات اینشورتک از دستاوردهای ارزشمند شورایعالی بیمه در ماههای اخیر است ‌.
حضور پرویز خوشکلام خسرو شاهی در راس مدیریت صنعت بیمه کشور در شروع دو برهه مهم : آغاز دوره اجرای برنامه هفتم توسعه و شروع بکار دولت چهاردهم می تواند ، منشا خدمتگذاری بسیط تر و تاثیر گذاری بنیادی تر ظرفیت و پتانسیل بی نظیر صنعت و بازار بیمه کشورمان در گسترش ، بازسازی ، نوسازی اکوسیستم فضای کسب و کار و افزایش نفوذ سهم بیمه ای ها در GDP کشور گردد.
وجه تمایز صنعت بیمه با سایر بخش های مالی ، تسلط بیمه گران بطور جامع بر اصول مدیریت ریسک و تامین خدمات ماتریسی و چند وجهی می باشد.
قوانین اساسی ، مدنی ، تجارت و بیمه و چندین قانون تصویب شده طی ده ساله اخیر و نیز قانون برنامه هفتم ، شرایط و فضای بسط اقتصاد بیمه و جلب مشارکت های مردمی در جهت حمایت های خلاقانه و شتابدهنده و موتور محرکه دانش محور اقتصاد ملی و جوامع محلی کشور را به صنعت بیمه کشور و شرکت های بیمه و شبکه فروش گسترده فرهیخته و تحصیل کرده بازار بیمه کشور را داده اند.