لیست وزرای پزشکیان تغییر می کند
لیست وزرای پزشکیان تغییر می کند

لیست وزرای پزشکیان با مخالفتهایی روبرو شده است. احتمالا مومنی، دنیا مالی میدری، ظفرقندی و پاکنژاد از لیست خط می‌خورند.

به گزارش سرمایه فردا، منتقدان لیست وزرای پزشکیان را با آرمان‌های رای‌دهندگان و شعارهای او طی دوران رقابت‌های انتخاباتی در تضاد می‌دانند.

مشخصا دو وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس از جمله اسکندر مومنی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت کشور و احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، جزو افرادی هستند که منتقدان بر تغییر آنها اصرار می‌ورزند.

اما به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور تصمیم خود را گرفته و قصد تغییر هیچ کدام از وزرای پیشنهادی‌اش را ندارد.

هجمه‌ها و انتقادات به کابینه پیشنهادی پزشکیان البته تا این جای کار یک قربانی داشته است. محمد‌جواد ظریف که ظاهرا یکی از دلایل جدا شدنش از دولت، گنجاندن برخی اسامی در لیست کابینه در دقایق آخر بوده است.

تغییر لیست وزرای پزشکیان

بنابراین احتمال دارد دقیقه آخر لیست وزرای پزشکیان با مخالفتهایی روبرو شده است. احتمالا مومنی، دنیا مالی میدری، ظفرقندی و پاکنژاد از لیست خط می‌خورند.

آن‌طور که معترضان به انتخاب دنیامالی می‌گویند، او در لحظه‌های آخر بسته شدن لیست وزرا با سفارش برخی سیاسسون در فهرست وزرا گنجانده شده است.

آنها حتی به انتشار برگه رای او در شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌کنند که در آن به یکی از نامزدهای اصولگرا در انتخابات ریاست‌جمهوری رای داده بود.

برخی دیگر نیز به توییت او مبنی بر «نه به دولت مرعوب، نه به دولت مسدود… سلام بر دولت کارآمد و پیشرفت» در نقد کاندیداتوری مسعود پزشکیان اشاره می‌کنند.

غلامحسین کرباسچی، درباره لیست وزرای پزشکیان نوشت: چطور می‌شود با اعتقاد به اینکه این دولت، دولت مرعوب است باز هم قبول مسوولیت کرد!

از سوی دیگر انتخاب اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان وزیر پیشنهادی کشور هم با انتقادهای بسیاری همراه بوده است. حتی کارزاری نیز برای تغییر این گزینه تشکیل شده است.

اما خبرهای رسیده به «دنیای اقتصاد» حاکی از آن است که سرنوشت این دو وزیر پیشنهادی را نمایندگان مجلس تعیین خواهند کرد‌.