قیمت کیا کادنزا ۲۰۲۴ چند؟
قیمت کیا کادنزا ۲۰۲۴ چند؟

محصولی در کره جنوبی عرضه شده که برای مصرف کننده ها آشناست. قیمت کیا کادنزا ۲۰۲۴ با نام K8 حدود ۱.۶ میلیارد تومان تعیین شده است.

به گزارش سرمایه فردا، کمپانی کیا عرضه مدل محبوب کادنزا را در سال ۲۰۲۱ در امریکا متوقف کرد. همزمان با این اتفاق در همان سال جایگزینش در کره جنوبی را عرضه کرد. حالا قیمت کیا کادنزا ۲۰۲۴ برای نسخه پایه این خودروی جذاب حدود ۲۷۳۰۰ دلار معادل پول ایرانی ۱.۶ میلیارد تومان تعیین شده است.
در بازار داخلی کره این سدان بزرگ با نام k۷ عرضه شد. اما در آخرین نسل نامش به k۸ تغییر کرد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر دیزل خطی با حجم ۲.۵ لیتر است. حداکثر توان تولیدی این خودرو ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۳ نیوتون متر برای مدل پایه است. در مدل پایه قدرت موتور حدود ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت بوده است.

قیمت کیا کادنزا ۲۰۲۴ رقابتی است؟

در بازار کره جنوبی قیمت کیا کادنزا ۲۰۲۴ کاملا رقابتی است. چراکه در طراحی این خودرو توانسته الگوی مدرن و کلاسیک را ترکیب کند. همچنین از نظر توان نیز توانسته شرایط نسبتا خوبی ایجاد کند. به طوری که صفر تا ۱۰۰ این خودرو به ۸ ثانیه رسیده و مصرف بنزین ترکیبی آن نیز به ۵٫۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است.
در بازار ایران نیز این خودرو اگر عرضه شود به طور قطع بالای ۲ میلیارد تومان قیمت گذاری خواهد شد. هرچند در بازار آزاد کیا کادنزا ۲۰۲۴ بیش از ۳ میلیارد تومان خواهد بود. در شرایطی که خودروی تیگو در ایران به بالای ۳ میلیارد تومان رسیده است کیا می تواند با قیمت های بسیار بالاتری معامله شود.
باتری مدل الکتریکی این خودرو بسیار قوی است، به همین دلیل این خودرو در شیب های تند توان بالای دارد. به همین دلیل این خودرو در کره جنوبی مورد توجه قرار دارد. به همین دلیل پیش بینی شده این خودرو بتواند در بازارهای خارجی به ویژه در کشورهای آسیایی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار شود.