قیمت مسکن در یکسال گذشته چقدر افزایش یافت؟
قیمت مسکن در یکسال گذشته چقدر افزایش یافت؟

به گزارش سرمایه فردا، قیمت مسکن در یکسال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. در حالی که تورم عمومی بیش از ۳۵ درصد بوده است. این موضوع نشانه ادامه رکود بازار مسکن خواهد بود.

صبح امروز رئیس کل بانک مرکزی با تشریح روند متغیرهای اقتصاد ایران، آمار قیمت مسکن مربوط به ماه خرداد امسال را نیز اعلام کرد.

براساس آنچه رئیس کل از وضعیت بازار مسکن خرداد ۱۴۰۳ گفت، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۹٫۷ درصد نسبت به خرداد سال گذشته افزایش پیدا کرد.

این تورم نقطه‌ای مسکن به معنای رشد یک درصدی قیمت آپارتمان در خرداد امسال نسبت به ماه اردیبهشت است که نوعی خزش -افزایش خفیف- محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه شبکه‌های اجتماعی با احتساب این نرخ رشد، در حال حاضر متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران به ۸۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

این سطح قیمت در میانه بهار ۸۴ میلیون و۷۰۰ هزار تومان بود.

این هفته در گزارشی نوشت، «تقاضای خرید مسکن در تهران تحت تاثیر ماه انتخابات» در خرداد کاهش چشمگیر پیدا کرد و فروشنده‌ها اگر چه قیمت پیشنهادی فروش را نسبت به میانه بهار افزایش دادند اما به دلیل رکود خرید، در عقد قراردادها، نرمش به خرج دادند.

اکنون رشد خفیف یک درصدی «قیمت قطعی» آپارتمان در خرداد، بیانگر اثر رفتار خریداران است.

قیمت مسکن در یکسال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. در حالی که تورم عمومی بیش از ۳۵ درصد بوده است. این موضوع نشانه ادامه رکود بازار مسکن خواهد بود./دنیای اقتصاد