قیمت جهانی طلا افزایش می‌یابد ؟
قیمت جهانی طلا افزایش می‌یابد ؟

به گزارش سرمایه فردا، قیمت جهانی طلا در حال حاضر در محدوده ۲۴۰۰ دلار تثبیت شده است. اما در شرایط کنونی احتمال کمی دارد که سقف قبلی را بشکند.

قیمت جهانی طلا به سطح ۲۴۰۰ دلاری رسید تا با نسبت به چند روز قبل با ۸۰ دلار کاهش رفتاری متفاوت را در بازار طلای تهران ایجاد کند.

معامله‌گران بازار فلز زرد ماه‌های تیر و مرداد را کف قیمت هر سال در نظر می‌گیرد و در سال جاری نیز محرم با ماه‌های مذکور همراه شده و به سرعت بخشیدن روند کاهشی قیمت طلا و سکه دامن زده است.

قیمت طلا و سکه در شروع به کار بازارها در روز شنبه در روند کاهشی بازگشایی شد. این کاهش قیمت در سکه امامی نسبت به سایر قطعات بیشتر بود. به اعتقاد تحلیلگران بازار فلز زرد، محدوده حمایتی بعدی منطقه ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی است.

گفتنی است روز جمعه و در زمان بسته بودن بازارهای داخلی، اونس جهانی طلا افت بیش از ۴۰ دلاری داشت و همین موضوع بازار طلای داخلی را در روز شنبه نزولی کرد.

قیمت سکه امامی روز شنبه ۳۰ تیر با کاهش ۳۵۰ هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با کاهش ۲۷۰ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۲۱۵ هزار تومانی ایستاد.

قیمت طلا در اولین روز هفته نزولی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۲۴۵ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۴۳۱ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۵۴ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۳۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۲۷۵ هزار تومانی معامله شد.

قیمت جهانی طلا در حال حاضر در محدوده ۲۴۰۰ دلار تثبیت شده است. اما در شرایط کنونی احتمال کمی دارد که سقف قبلی را بشکند./اقتصاد مدیا