رونمایی از سه محصول قهوه
رونمایی از سه محصول قهوه

سه محصول قهوه توسط سحرچین سلامت رونمایی شد. این شرکت هدف‌گذاری کرده جزو ۵ شرکت اصلی بازار قهوه ایران تبدیل شود.

به گزارش سرمایه فردا، مدیرعامل  شرکت سحرچین سلامت در مراسم رونمایی ۳ محصول جدید در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی‌ها گفت: این مجموعه با برند انرژی زای خارجی وارد بازار شد و بعد بعد با برند ایرانی تی آن تی در بازار روند صعودی پیدا کرد. در سالهای اخیر تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه روند اجتماعی نوشیدنی ها و سطح زندگی مردم به سمت نوشیدنی‌های رفتند که زودتر در دسترس قرار بگیرد. همچنین نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه فوری بسیار مورد توجه هستند. در شرایط کنونی میانیگن مصرف قهوه در ایران به ۴۰۰ گرم رسیده است درحالی که در آمریکا ۴ کیلوگرم است. تا سال ۲۰۳۰ بازار قهوه تا ۱۱ درصد دیگر رشد خواهد داشت.

اسماعیل شاه طهماسبی با بیان اینکه بازار قهوه روند خاصی را طی کرده است، تصریح کرد: برای قهوه‌های فوری دسته‌بندی مختلفی دارد. برای نمونه قهوه اسپرسو تلخ است و سایر قهوه ها تلخی کمتری دارند. با بررسی بازار محصولاتی که فروش بیشتری دارند را انتخاب کردیم که شامل کاپوچینو و قهوه سه در یک است. در قهوه تلخ هم به سمت اسپرسو رفتیم. در بررسی محصولات علاوه بر طعم در بسته‌بندی نیز از ۱۴ طرح استفاده کردیم.

او با تاکید بر اینکه در قهوه فوری شرکت از قهوه اصل استفاده کرده است، تصریح کرد: این بازار هرساله بزرگتر میشود و ما امیدواریم جزو ۵ برند بزرگ قهوه باشیم‌. برای تحقق این هدف از مشاوران استفاده کردیم و کارکنان شرکت نیز تلاش زیادی کردند. به ویژه اینکه در بازار قهوه ایران حضور برندهای خارجی کمرنگ شده‌است.

بازار قهوه فوری و نوشیدنیها تحت تاثیر نسل زد

دکتر سیلانی عضو هیات مدیره سحر چین سلامت گفت: در حال حاضر بازار قهوه و نوشیدنیها تحت تاثیر نسل زد قرار گرفته‌است. این نسل که در فضای جامعه حضور پررنگی داشته اند به همین دلیل حضور موفق در بازار نیازمند شناخت نسل زد هستند. امروز بسیاری از جوانان کارآفرینان جوان هستند. به طوری که ۷۵۰ هزار کسب و کار در فضای مجازی وجود دارد. به همین دلیل باید نسل زد را باید به خوبی بشناسیم. امروز شرکت‌های چابک شرکت‌های کند را میخورند. ازاین رو میتوان گفت بسیاری از صنایع کند در در آینده با چالش مواجه خواهند شد.

همچنین رییس انجمن قهوه ایران در این مراسم گفت: در حال حاضر بساط قهوه در بازار ایران افزایش یافته است. به طوری که مصرف قهوه در کشور ۶ برابر شده است. با توجه به مقررات ممنوعیت واردات شرکتهای ایرانی توانستند سهم خوبی از بازار بگیرند. در این سالها شرکت یحرچین بدون عجله و با تمرکز بر کیفیت محصولات توانسته‌اند به رونمایی محصولات فوری خوشمزه برسد. هم اکنون ۵۰ درصد از قهوه مصرفی جهان قهوه فوری هستند.
احسان ربیعی افزود: در سال‌های اخیر در کنار افزایش میزان مصرف، آنها روی طعم محصولات تمرکز کرده‌اند. به همین دلیل بازار قهوه در ایران بسیار رقابتی شده است.

بازار قهوه به سمت کیفی‌سازی رفته است

یونچی عضو هیات مدیره شرکت سحرچین گفت: در حال حاضر بازار قهوه به سمت کیفی‌سازی رفته است. به همین دلیل شرکت به سمت کمپین‌های تبلیغاتی رفته است.
در حال حاضر استارباکس ۱۷۰ نوع قهوه تولید می‌کند. چراکه این شرکت افراد مختلفی را به سراسر دنیا سفر می‌کنند و انواع طعم‌های مختلف را تست و تولیدکنند. در واقع این شرکت انواع مختلف قهوه برای طبقات مختلف جامعه تولید می کند. باید توجه داشت که قهوه فروختن هنر نیست، بلکه باید محصولات خوش طعم و کیفی تولید کرد.
در شش ماهه دوم سال تقاضا برای مصرف قهوه افزایش می‌یابد. در شرایط کنونی تنها ۱۶۸ برند قهوه در دیجی کالا عرضه می‌شود. این موضوع باعث شده رقابت در بازار قهوه افزایش یافته است.

حاشیه مصرف قهوه فوری در ایران

او تصریح کرد: در حال حاضر محصولاتی برای تولید انتخاب می کنیم که مارجین خوبی داشته باشد. قهوه فوری انتخاب کردیم که تنها ۳ در یک حدود ۴۰ درصد بازار را کسب کرده‌است. حالا علی کافه دیگر واردات نمیشود بلکه در کرج برند آن تولید می‌شود.
او افزود: در شرایط کنونی روی قهوه فوری بیشتر تمرکز شده است. همچنین تغییراتی در محصول ۳ در یک خواهیم داشت. چراکه برای برخی افراد نمی‌خواهند شکر مصرف کنند به همین دلیل محصول ۲ در یک را تا پایان سال واردات بازار خواهیم کرد که شکر در آن موجود نیست. همچنین محصول هات چاکلت نیز تا پایان توسط شرکت بهره‌برداری خواهد شد.