قیمت فورد موستانگ ماخ-ای
قیمت فورد موستانگ ماخ-ای

به گزارش سرمایه فردا، قیمت فورد موستانگ ماخ ۳۹۹۹۵ دلار است. فقط ۱۰۰۵ دلار بالاتر از ارزانترین خودرو برقی است.

به گزارش سرمایه فردا، اگر به لیست خودروهای تمام الکتریکی EPA نگاه کنید، خواهید دید که از نظر فورد موستانگ ماخ-ای در جایگاه پنجم پس از مدل ۳ تسلا، آریا نیسان، Niro EV کیا و ID.4 فولکس واگن قرار  دارد.

از بین پنج خودروی برتر، موستانگ Mach-E پایه با RWD و باتری ۷۵٫۷ کیلووات ساعتی کار می‌کند. با اینکه از نظر قیمت در رتبه پنجم (در بین رقبا ارزانترین خودرو) است.

فورد موستانگ ماخ از نظر ظرفیت باتری اول، از نظر قدرت دوم، از نظر برد سوم و در مورد شارژ DC سریع در رتبه چهارم قرار دارد.

مقایسه فورد موستانگ ماخ با ارزانترین خودرو برقی

قیمت فورد موستانگ ماخ ۳۹۹۹۵ دلار است. فقط ۱۰۰۵ دلار بالاتر از ارزانترین خودرو برقی است. با پول ایران قیمت فورد موستانگ ماخ حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود. با در نظر گرفتن هزینه حمل و تعرفه گمرکی در بازار ایران حدود ۴ میلیارد تومان باید عرضه شود.

مطمئناً، در آمریکا، فورد موستانگ Mach-E را به عنوان گزینه اصلی در نظر می گیرند. از سوی دیگر، می‌تواند تا ۵۹ هزار دلار برای نسخه جدید موستانگ Mach-E رالی افزایش یابد. در حالی که در اروپا، این خودرو پرچمدار برقی است. به همین دلیل نسخه فورد اکسپلورر EV و فورد کاپری EV تازه معرفی شده در این بازار قرار گرفته است.

در حال حاضر خودروسازان بزرگ دنیا روی چند مقوله مانند کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و همچنین عملکرد بهتر خودرو کار می‌کنند. این موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌ها به سمت خودروهای برقی سوق پیدا کنند.

نکته دیگری که در حال حاضر خودروهای پرچمدار بازار را مشخص می کند کارایی به نسبت قیمت است فورد موستانگ جزو برندهای محسوب میشود که به این مقوله توجه ویژه ای داشته است. به عبارت دیگر با وجود اینکه این شرکت محصولات لوکس عرضه میکند، اما در بازار از نظر قیمت با شرکتهای که خودرو اقتصادی عرضه می‌کنند رقابت دارد.