عملکرد بیمه میهن در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲
عملکرد بیمه میهن در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲

به گزارش سرمایه فردا،عملکرد بیمه میهن در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ حکایت از این دارد که در حوزه های درمان و ثالث اجباری بیشترین خسارت پرداختی و در حوزه بیمه زندگی اندوخته دار، حوادث و آتش سوزی بهترین عملکرد را ثبت کرده است.

بیمه میهن با نماد میهن طبق گزارش کدال شرکت بیمه میهن در یازده ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته در پرداخت خسارت روندی صعودی داشته است. به طوری که در سال ده ماهه گذشته ۶۵۵  میلیارد تومان خسارت بیمه پرداخت کرده بود. اما این عدد در بهمن ماه ۱۰۷٫۷ میلیارد تومان ثبت شده و مجموع عملکرد شرکت در یازده ماهه را به ۷۶۳ میلیارد تومان رسانده است.
همچنین حق بیمه صادره شرکت ۱۵۵۲ میلیارد تومان در ده ماهه ثبت شده است.بهمن ماه نیز ۱۰۴٫۴ میلیارد تومان حق بیمه دیگر صادر و مجموع عملکرد شرکت در این بخش به ۱۶۵۶٫۳ رسیده است. این آمار نشان می دهد بهمن ماه کمتر از میانگین ماهانه حق بیمه صادر کرده است.

عملکرد بیمه میهن در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲

عملکرد بیمه میهن در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ در جزئیات از این قرار است که این شرکت در ۱۱ ماهه در حوزه درمان ۵۱۳ میلیارد تومان حق بیمه صادر و ۵۱۱ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است. این بخش سهمی ۶۷ درصد از مجموع خسارت پرداختی و ۳۱ درصدی از حق بیمه صادره را شامل می شود.

به همین دلیل عملکرد شرکت در این بخش نقش مهمی در مجموع هزینه های شرکت داشته است. همچنین بیمه میهن در بخش ثالث اجباری ۱۹۸٫۳ میلیارد تومان حق بیمه صادر کرد. سهمی ۱۲ درصدی از مجموع حق بیمه و ۱۴۶ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که سهمی ۱۹ درصدی در مجموع خسارت شرکت داشته است. به همین دلیل این بخش هم نقش مهمی در سبد هزینه های شرکت داشته است.

عملکرد بیمه میهن در بخش حوادث

بیمه میهن در بخش حوادث در ۱۱ ماهه گذشته ۱۴۹٫۶ میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده که سهمی ۹ درصدی از مجموع درآمد شرکت داشته است. در خسارت پرداختی هم این حوزه با ۱۸ میلیارد تومان سهمی ۲ درصدی داشته است. همچنین در بخش زندگی غیراندوخته دار این شرکت با ۲۸۶ میلیارد تومان صدور حق بیمه سهمی ۱۷ درصدی از سبد درآمدی شرکت داشته و در بخش هزینه ها با پرداخت ۱۱٫۹ میلیارد تومان سهمی ۲ درصدی داشته است.
بیمه میهن در بخش زندگی اندوخته دار یا ۱۸ میلیارد تومان حق بیمه صادر و ۹٫۵ میلیارد تومان پرداخت خسارت سهمی یک درصدی به آن در سبد خدمات خود داده است. در بخش باربری هم این شرکت با صدور ۲۹ میلیارد تومان حق بیمه صادره سهمی ۵ درصدی در درآمدها ثبت کرد. در بخش خسارت ها هم با پرداخت ۵٫۵ میلیارد تومان سهمی ۲ درصدی به این بخش داده است.

عملکرد بیمه میهن در حوزه بیمه آتش سوزی

شرکت بیمه میهن در حوزه بیمه آتش سوزی بهترین عملکرد را داشته است زیرا در ۱۱ ماهه گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده که سهمی ۶ درصدی از مجموعه بیمه نامه های شرکت داشته است، اما در این بخش هیچ خسارت پرداختی نداشته است.
 این شرکت در حوزه بیمه بدنه خودرو که سهمی سه درصدی از مجموع حق بیمه و خسارت شرکت دارد. در ۱۱ ماهه گذشته ۲۷٫۶ میلیارد تومان حق بیمه صادر و ۲۱٫۸ میلیارد تومان هم خسارت پرداخت کرده است. در حوزه مسئولیت هم که مشابه بدنه خودرو سهمی ۳ درصدی از مجموع خسارت شرکت داشته ۲۲٫۲ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است. اما این شرکت در ۱۱ ماهه ۷۸٫۲ میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده که سهمی ۵ درصدی در مجموع حق بیمه شرکت داشته است.

بیمه پوشش نوسان قیمت خودرو

بیمه میهن اطلاعیه ای برای تهیه پوشش نوسان قیمت خودرو صادر کرده که بر مبنای آن این شرکت  به بیمه گذاران خودرو پیشنهاد می کند. با توجه به افزایش قیمت خودرو و عدم اعمال ماده ۱۰ قانون بیمه در زمان محاسبه خسارت، صدور الحاقیه قیمت خودروی خود را بروزرسانی کنند تا حقوق بیمه گذاران در برابر نوسانات قیمت محافظت شود.
در واقع بیمه گذاران در صورت عدم خرید پوشش نوسان قیمت در زمان صدور بیمه نامه با مراجعه به شعب و نمایندگی های فروش این شرکت در سراسر کشور جهت بروز رسانی قیمت خودروی خود با صدور الحاقیه اقدام کنند.

برای ارزیابی معاملات سهام میهن باید توجه داشت که در بهمن ماه امسال افزایش سرمایه ۱۳۹ درصدی از محل اندوخته انجام داده است. به همین تحلیل ارزیابی سود هر سهم نمی تواند ملاک دقیقی برای مقایسه عملکرد نماد باشد. به همین دلیل باید مجموع سود شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته ملاک قرار گیرد، چراکه با افزایش سرمایه تعداد سهام شرکت افزایش یافته است.