طرح آمریکا برای جنگ لبنان و اسرائیل چیست؟
طرح آمریکا برای جنگ لبنان و اسرائیل چیست؟

به گزارش سرمایه فردا، طرح آمریکا برای جنگ لبنان و اسرائیل این است که قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت ملی را اجرایی کند. تا از این طریق بتواند مانع بزرگترین درگیری تاریخ لبنان و اسرائیل شود.

جنگ دیگری به‌طور فزاینده‌ اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد و این درحالی‌ است که هم اسرائیل و هم حزب‌الله ترجیح می‌دهند که آتش جنگ بسیار کشنده و پرهزینه را به تعویق بیندازند- اگر نگوییم اجتناب کنند-.

راهبرد ایالات متحده برای جلوگیری از این جنگ، یک ابتکار دیپلماتیک به رهبری آموس هوخشتاین نماینده آمریکا برای جدا کردن نیروهای ویژه اسرائیل و حزب‌الله (رضوان) است.

این راه‌حل، احیا و اجرای نسخه اصلاح‌شده قطعنامه۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

اسرائیل برای تغییر وضعیت موجود در جنوب لبنان و تسهیل بازگشت امن افرادش به شمال تحت فشار است. 

همان‌طور که حزب‌الله به شلیک بیشتر به سمت اسرائیل ادامه می‌دهد، احتمال بروز حادثه‌ای با تلفات گسترده غیرنظامیان افزایش می‌یابد که جرقه بالقوه دیگری برای یک جنگ است.

این جنگ می‌تواند پرهزینه‌ترین، از نظر تلفات نظامی و غیرنظامی و همچنین آسیب به زیرساخت‌ها، در تاریخ اسرائیل باشد. (اسرائیل علاوه بر مبارزه با حزب‌الله، ممکن است در جنگ با ایران نیز درگیر شود).

دیپلماسی ایالات متحده در نهایت ممکن است در میانجی‌گری برای تفاهم موفق شود، با این حال، هر ترتیبی احتمالا کوتاه‌مدت خواهد بود.

پایان جنگ در غزه تهدیدی را که حزب‌الله ایجاد می‌کند، کاهش نمی‌دهد. درحالی‌که ممکن است جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله به تعویق بیفتد، تنش گسترده ممکن است اجتناب‌ناپذیر باشد.

طرح آمریکا برای جنگ لبنان و اسرائیل این است که قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت ملی را اجرایی کند. تا از این طریق بتواند مانع بزرگترین درگیری تاریخ لبنان و اسرائیل شود./دنیای اقتصاد