روابط عمومی پلی میان شهروندان و مدیریت شهری

روابط عمومی پلی میان شهروندان و مدیریت شهری

سخنگوی شهرداری تهران گفت: روابط عمومی شهری دیگر تنها به انتشار اخبار محدود نیست، بلکه به یکی از ارکان کلیدی مدیریت افکار عمومی و تعامل شهروندان تبدیل شده است. در عصری که ارتباطات بیشتر در بستر پلتفرم‌های دیجیتال و کمپین‌های رسانه‌ای شکل می‌گیرد، شهرداری‌ها با بهره‌گیری از ابزارهای نوین ارتباطی و اجرای برنامه‌های هدفمند، در تلاش‌اند تا تصویر روشن‌تری از مدیریت شهری ارائه دهند. کمپین‌هایی مانند “تهران دوست‌داشتنی” و ورود شهرداری به تولیدات رسانه‌ای، نمونه‌هایی از رویکرد نوین در ارتباطات شهری هستند که می‌توانند سرمایه اجتماعی را تقویت و مشارکت عمومی را افزایش دهند.

به گزارش سرمایه فردا، عبدالمطهر محمدخانی امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم اردیبهشت‌_ در نخستین نشست مدیران ارتباطات شهرداری‌های کشور «نما»با بیان اینکه هفته ارتباطات فرصتی برای تأمل بر نقش کلیدی روابط عمومی در مدیریت شهری است، اظهار کرد: دیگر ارتباطات صرفاً در خیابان‌ها و مراکز اداری جریان ندارد، بلکه بخش مهمی از تعاملات روزانه شهروندان در بستر پلتفرم‌های دیجیتال و کمپین‌های رسانه‌ای شکل می‌گیرد. هر روز با ورود به این پلتفرم‌ها، مخاطبان تحت تأثیر جریان‌های خبری، تبلیغاتی و اجتماعی قرار می‌گیرند که جهت‌گیری‌های فکری و احساسی آن‌ها را شکل می‌دهد.

تحول در روابط عمومی؛ از اطلاع‌رسانی به مدیریت افکار عمومی

وی افزود: روابط عمومی شهری اکنون مسئولیت فراتر از اطلاع‌رسانی دارد. این حوزه باید با شناخت عمیق از فضای رسانه‌ای، جهت‌دهی مثبت افکار عمومی و مقابله با جریان‌های منفی، نقش مؤثری در تقویت امید اجتماعی ایفا کند. هر روز با تولید محتوا، برگزاری کمپین‌ها و تحلیل روندهای خبری، روابط عمومی تلاش می‌کند تا تصویر مطلوب‌تری از مدیریت شهری ارائه دهد و شهروندان را در مسیر پیشرفت و توسعه شهری همراه سازد.

همکاری مدیریت شهری با دولت؛ گامی در مسیر رضایت عمومی

سخنگوی شهرداری تهران گفت: شهرداری‌ها، علاوه بر ارائه خدمات شهری، نقش حیاتی در حمایت از سیاست‌های دولت دارند. همکاری گسترده میان شهرداری‌ها و دولت می‌تواند مسیر توسعه و رفاه شهری را هموار کند. در همین راستا، شهرداری تهران با اجرای پروژه‌ها و سیاست‌های حمایتی، تلاش دارد تا به کاهش مشکلات شهری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان کمک کند.

برندینگ شهر تهران و اجرای کمپین “تهران دوست‌داشتنی”

محمدخانی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم در حوزه ارتباطات شهری، اجرای کمپین “تهران دوست‌داشتنی” بوده که با هدف بهبود تصویر شهر تهران و افزایش تعامل مثبت شهروندان با مدیریت شهری راه‌اندازی شده است. نتایج نظرسنجی‌ها نشان داده است که ۵۳ درصد شهروندان پس از اجرای این کمپین، نگرش مطلوب‌تری نسبت به پایتخت پیدا کرده‌اند.

ورود مدیریت شهری به تولیدات رسانه‌ای

وی گفت: در یک ابتکار جدید، شهرداری تهران اقدام به تولید سریال تلویزیونی با محوریت مدیریت شهری کرده است. این مجموعه که از شبکه سه سیما پخش می‌شود، برای اولین بار عملکرد شهرداری‌ها را از زاویه‌ای واقع‌گرایانه و مثبت نمایش می‌دهد. این سریال تلاش دارد تا تصویر دقیقی از چالش‌ها و اقدامات مدیریت شهری ارائه کند و شهروندان را با فعالیت‌های شهرداری بیشتر آشنا سازد.

در پایان سخنگوی شهرداری تهران گفت: تحولات اخیر در حوزه روابط عمومی شهری نشان‌دهنده اهمیت روزافزون ارتباطات در مدیریت افکار عمومی، افزایش اعتماد شهروندان و تقویت سرمایه اجتماعی است. شهرداری‌ها با بهره‌گیری از ابزارهای نوین رسانه‌ای و اجرای کمپین‌های هوشمند، در تلاش‌اند تا تعاملات مؤثرتری با شهروندان ایجاد کنند و مسیر توسعه شهری را بهبود بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *