شرکت جم روی بازارهای اروپایی تمرکز کرده است
شرکت جم روی بازارهای اروپایی تمرکز کرده است

بهروز پزشکیان در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست گفت: در حال حاضر پتروشیمی جم روی بازارهای اروپایی تمرکز کرده است.

به گزارش سرمایه فردا، بهروز پزشکیان با اشاره به اینکه در حال حاضر پتروشیمی جم روی بازارهای اروپایی تمرکز کرده است، گفت: این مسأله ناشی از افزایش تقاضا و جذابیت قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای اروپایی است که در هفته های اخیر رخ داده و استراتژی توسعه صادرات جم به اروپا موقتی و بر مبنای قیمت بازار است.
معاون پتروشیمی جم در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست با بیان اینکه قیمت محصولات پتروشیمی برای صادرات بر مبنای نرخ اعلامی نشریات بین المللی و ای سیس تعیین می شود، اظهار کرد: استراتژی شرکت جم برای فروش محصولات بر مبنای جذابیت بازارهاست و اگر در یک بازار تقاضا افزایش یابد و منجر شود قیمت ها بالاتر برود حتما به آن بازار ورود می کند و بعد از مدتی بر مبنای همین سیاست صادرات در بازارهای شناور به کشورها و مناطق دیگر بر مبنای نرخ های بین المللی ورود می کند.
پزشکیان با تاکید بر اینکه حدود یک سوم محصولات پتروشیمی جم به بازارهای جهانی صادرات می شود، تصریح کرد: در حال حاضر در برخی بازارها شرکت های روسیه به دلیل اینکه محصولات خود را عرضه می می کنند عملا بازار را برای شرکت های ایرانی خراب می کنند و این سیاست روسیه برای تصاحب بازارهای خارجی به هر قیمتی منجر شده صادرات شرکت های پتروشیمی ایران تحت تاثیر قرار بگیرد، به همین دلیل دولت ایران در سطح کلان می تواند مذاکراتی با دولت روسیه در این زمینه داشته باشد.
او با تاکید بر اینکه متعادل بودن روند قیمت گذاری و عرضه محصولات پتروشیمی در بازارهای خارجی مانند ترکیه نیازمند هماهنگی بین شرکت هاست، اظهار کرد: در حال حاضر حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه ایران پلاست کمک کرده تا شرکت های پتروشیمی بتوانند مشتریانی تازه برای توسعه صادرات داشته باشند.
بهروز پزشکیان با بیان اینکه در حال حاضر محصولات شرکت جم به کشورهای مختلفی صادرات می شود، گفت: شرکت پتروشیمی جم به دنبال توسعه صادرات محصولات پتروشیمی خود در منطقه سی آی اس، افریقا و … است، به همین دلیل مذاکرات خود با مصرف کنندگان محصولات در این مناطق آغاز کرده است و حضور شرکت های خارجی در ایران پلاست هم کمک می کند تا امکان همکاری در بازارهای جهانی بیشتر فراهم شود.
او با تاکید بر اینکه تحریم ها موانعی برای توسعه صادرات شرکت ها ایجاد کرده است، گفت: در حال حاضر شرکت پتروشیمی جم روی بازار اروپا تمرکز کرده است هرچند موانع تحریمی محدودیت ایجاد کرده اما نتوانسته در موفقیت صادراتی شرکت پتروشیمی جم در صادرات اخلالی ایجاد کند.