نظارت بر طرح پتروشیمیایی توسط شرکت بازرسی کیفیت

نظارت بر طرح پتروشیمیایی توسط شرکت بازرسی کیفیت

به گزارش سرمایه فردا، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) نظارت بر یکی از بزرگترین طرح ذخیره‌سازی و صادرات فرآورده‌های پتروشیمیایی کشور را انجام می‌دهد.

این پروژه طی قراردادی مابین شرکت بازرسی کیفیت و شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه صورت گرفت. براساس این قرارداد شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، مسئولیت انجام خدمات نمونه‌گیری و بازرسی کیفی و کمی فرآورده‌های دریافتی و تحویلی از مجتمع‌های تولیدی این شرکت بزرگ را برعهده گرفت.

در این پروژه توسط تیمی متشکل از ۲۰ متخصص و بازرس فنی شرکت ISQI، طی ۵ فرآیند به صورت شبانه‌روز و در تمامی روزهای هفته، به مدت یک سال در حال انجام است.

اقداماتی نظیر ثبت عدد کنتور (قبل و بعد از ارسال)، اندازه‌گیری مایع درون مخزن، اندازه‌گیری دمای محصول، تعیین موجودی محصول درون مخزن (براساس جدول کالیبراسیون قبل و بعد از دریافت و صادرات فرآورده) و … را دربردارد.

همچنین در این پروژه، از مخازن و همچنین انتهای خط لوله انتقال محصول نیز براساس استانداردهای مربوطه نمونه‌برداری صورت می‌گیرد. نمونه‌برداری از محصولات نهایی و میان دستی واحدها، نمونه‌برداری از کالیست‌ها و رسوبات خطوط و ظروف، نمونه‌برداری از مواد شیمیایی و گازهای مورد استفاده در فرآیند قبل از تخلیه و نمونه‌برداری از آب و پساب، آب خنک‌سازی، جریان‌های آب‌های روغنی ، آب‌های ترش و …، را شامل می‌شود.‌مرحله بعدی ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های معتبر و به دنبال آن دریافت، بررسی و مقایسه نتایج آنالیزها با مشخصات مورد تایید کارفرما است.

تضمین کیفیت فرآورده‌های صادراتی توسط شرکت بازرسی کیفیت

یکی دیگر از مراحل این پروژه، انجام محاسبات مربوط به تناژ و حجم فرآورده‌های دریافتی و صادراتی است که همراه با ارائه انواع گزارش‌های کمی و کیفی بصورت دوره‌ای انجام می‌شود.

در آخر بازرسی‌های مربوط به تانکرهای حمل (پیش و پس از بارگیری) شامل بازرسی فنی تانکر، عدم نشتی تانکر و صحت ولوها، اطمینان از بسته بودن ولوها و پلمپ تانکر و … نیز از دیگر اقداماتی است که در پروژه مذکور در حال اجرا است.

مجتمع مخازن سبز پتروشیمی عسلویه به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح ذخیره‌سازی و صادرات فرآورده‌های پتروشیمیایی کشور، در زمینی به مساحت ۴۷ هکتار در جنوب شرقی فاز دوم پتروشیمی واقع شده است. از فعالیت‌های اصلی این مجتمع، ارائه خدمات انحصاری ذخیره‌سازی و انتقال محصولات به پایانه صادراتی پارس است که در راستای صادرات به بازارهای بین‌المللی انجام می‌شود.

تمامی مراحل بالا، اعم از نمونه‌گیری و بازرسی در شرایط هوای گرم و مرطوب، مواد شیمیایی خطرناک و مواد قابل اشتعال، ارتفاع، گازهای خطرناک و با فشار بالا و غیره قرار دارد. تیم اجرایی شرکت بازرسی کیفیت با بهره‌گیری از تخصص، تبحر و تجربه کافی برای انجام چنین عملیات خطیری، مسئولیت آن را برعهده گرفته است. ایفای نقشی موثر در تضمین کیفیت فرآورده‌های صادراتی مجتمع مخازن سبز پتروشیمی سبز عسلویه، از افتخاراتی است که می تواند در کارنامه درخشان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ثبت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *