سیاست فدرال رزرو برای سال ۲۰۰۲۵
سیاست فدرال رزرو برای سال ۲۰۰۲۵

سیاست فدرال رزرو این است که با افزایش مالیات شرکتها، مالیات اشخاص تعدیل شود و منجر به کاهش فشار بر طبقات متوسط جامعه شود.

به گزارش سرمایه فردا، پاول رئیس،فدرال رزرو خبر داده که زمان تعدیل سیاست فدرال رزرو فرا رسیده است. ما هر کاری که بتوانیم برای حمایت از یک بازار کار قوی انجام خواهیم داد، زیرا پیشرفت بیشتری به سوی ثبات قیمت داریم. ما به دنبال تضعیف بیشتر در شرایط بازار کار نیستیم یا از آن استقبال نمی کنیم. زمان و سرعت کاهش نرخ ها به داده ها، چشم انداز، و تعادل ریسک ها بستگی دارد.
او درباره سیاست فدرال رزرو افزود: سطح نرخ بهره، فضای کافی برای پاسخگویی به خطرات، از جمله تضعیف بیشتر ناخواسته در بازار کار را می دهد. اعتماد من به این افزایش یافته که تورم در مسیری پایدار قرار دارد و به ۲ درصد می رسد.
تضعیف بازار کار غیرقابل انکار است، ما دیگر بیش از حد منقبض نیستیم.
سیاست فدرال رزرو قرار شده از افزایش شدید بیکاری جلوگیری کند، به سمت هدف ثبات قیمت پیشرفت خوبی داشته باشد. چند وقت اخیر تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، ما اکنون به هدف بسیار نزدیکتر است. به همین دلیل موازنه خطرات مربوط به اختیارات ما تغییر کرده است.

هدف از تغییر سیاست فدرال رزرو

محمد رضا حسینی درباره سیاست فدرال رزرو گفت: به نظر می‌رسد بازار کار به اندازه خوبی منقبض شده است. که انتظارش را وقتی M0 کاهش می‌یافت داشتیم. با توجه به مصاحبه‌های مقامات فدرال این حرکت تعمدی و کاملا کنترل شده بوده. خزانه داری و فدرال هدفشان قدرتمندی بازار کار و کنترل تورم به صورت توامان است و به شدت تلاش در جهت فرود نرم را دارند. (فرود نرم یعنی با کاهش تورم به بازار کار آسیب وارد نشود) بعد از این شوک کنترل شده به بازار کار و نزدیک شدن تورم به تورم هدف به جهت حفظ اشتغال نیاز به کاهش نرخ بهره است.
آنچه اهمیت دارد با کاهش نرخ بهره شرکتها با کاهش هزینه‌های مالی مواجه خواهند شد. اینجا دست دولت برای افزایش مالیات شرکتها باز خواهد شد. با افزایش مالیات شرکتها درآمدهای دولت افزایش یافته و شیب رشد بدهی‌های دولت ایالات متحده کاهش خواهد یافت. انتظار کاهش نرخهای اونس طلا را با افزایش مالیات شرکتها دارم.
این احتمال نیز وجود دارد که در ادامه با افزایش مالیات شرکتها مالیات اشخاص به جهت کاهش فشار بر طبقات متوسط جامعه مقدار کمی کاهش یابد. دموکراتها احتیاج به پایگاه مردمی بیشتری دارند. این موضوع حکایت دارد که سیاست فدرال رزرو در راستای جلب حمایت مردم از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است‌.