سیاست تامین مواد اولیه در راستای تکمیل زنجیره سنگان
سیاست تامین مواد اولیه در راستای تکمیل زنجیره سنگان

رضازاده گفت: از آنجایی که سیاست ما تامین مواد اولیه در راستای تکمیل زنجیره بوده یک معدن بنتنین خریداری کرده ایم و همچنین استخراج و حمل محصول را خودمان انجام می دهیم و این موضوع باعث شده ضمن خودکفایی در تامین مواد اولیه بتوانیم نیاز برخی شرکت های دیگر را هم برآورده کنیم.

به گزارش سرمایه فردا، رضا زاده مدیر عامل فولاد آتیه سنگان با اشاره به اینکه این شرکت از زیر مجموعه های فولاد سنگان است، گفت: این شرکت در راستای تامین مواد اولیه ضروری فولاد سنگان فعالیت می کند، برای نمونه تولید پودر بنتنین با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن برای گندله و گلوله های آسیاب با ظرفیت ۱۵ هزار تن داریم.
او با تاکید بر اینکه موضوع کمبود مواد اولیه قبلا داشته ایم، افزود: اما از آنجایی که سیاست ما تامین مواد اولیه در راستای تکمیل زنجیره بوده یک معدن بنتنین خریداری کرده ایم و همچنین استخراج و حمل محصول را خودمان انجام می دهیم و این موضوع باعث شده ضمن خودکفایی در تامین مواد اولیه بتوانیم نیاز برخی شرکت های دیگر را هم برآورده کنیم.
عامل فولاد آتیه سنگان با بیان اینکه کارخانه گلوله سازی شرکت حدود یک ماهه راه اندازه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر برای تامین مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب مشکل داریم بر همین مبنا به دنبال اجرای طرح ذوب را اضافه کنیم تا از این طریق در تامین مواد اولیه بی نیاز شویم.
او با تاکید بر اینکه محصولات تولیدی این شرکت آلایندگی زیست محیطی ندارند، اظهار کرد: با این حال پروژه هایی به عنوان مسئولیت اجتماعی دنبال کرده ایم و استفاده از معادن در بخش کشاورزی و … در دستور کار قرار دارد و منابع طبیعی خراسان پروژه کاشت درخت در محدوده معادن آغاز کرده ایم.
رضازاده با بیان اینکه سرانه فضای سبز در کارخانه پروژه هایی اجرایی شده است، گفت: در حال حاضر سیاست شرکت در راستای حمایت از پروژه های فضای سبز است
او درباره مشکل کمبود گاز در فصل سرما گفت: این مشکل به صورت کلان برای همه بخش های صنعت وجود دارد، بنابراین برای جلوگیری از توقف تولید جابه جایی شیفت های تولید به ویژه در کارخانه گلوله سازی به ساعت های غیر یک منتقل کنیم تا در صورت قطعی برق مشکلی بروز نکند.
او افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید شرکت فراتر از نیاز شرکت فولاد سنگان است بر همین اساس هم اکنون نیاز شرکت های اوپال، احیاسپاهان و سمینتال تامین می شود.