سواستفاده مالی مدیران
سواستفاده مالی مدیران

یک سند دیگر از سواستفاده مالی مدیران رده بالا و اختصاص وام های کلان به هیات مدیره سازمان بورس، واکنش های بساری را برانگیخته است.

به گزارش سرمایه فردا، حبیب رمضانخانی: قابل تامل از سواستفاده مالی مدیران که مصداق آن وام های کلان، با بازپرداخت طولانی مدت و سود بانکی ناچیز است. با موافقت خود رییس سازمان بورس، مجید عشقی، به خودشان و اعضا در شرایطی تعلق گرفته که: اولا تحت مدیریت افتضاح این مدیران، طی سه سال گذشته سرمایه های مردم در بورس نابود شد. دوم در شرایطی این وام ها پرداخت شده که در پی کسری بودجه شدید و نبود اعتبارات مشهود است. همین حالا دولت برای پرداخت اضافه کاری معوقه پرستاران و سایر پرسنل، مجبور به برداشت از دارایی ناچیز صندوق توسعه ملی شده است.
قابل تامل تر، در پاسخ به اعتراض مردم، جناب عشقی پرداخت چنین تسهیلاتی را به مدیران رده بالا امری عادی و قانونی قلمداد کرده است که البته به تجربه گذشته، از پرونده کاظم صدیقی تا رییس سازمان اوقاف قزوین و دیگران، پر بیراه نمی گوید!
نکته ای که نشان می دهد این امتیازات و پرداخت های اینچنینی برای مسئولان رده بالا امر عادی و مرسومی هست که اگر غیر از این بود؛ حداقل دیگر مسئولان نگرانی از رو شدن امتیازات تعلق گرفته به خود نداشتند و به این امر اعتراض می کردند. یکبار برای همیشه اقدامی در جهت قانوگذاری برای شفاف سازی و جلوگیری از این سواستفاده های هر روزه انجام می دادند.
با این توضیحات، سوالی که درباره سواستفاده مالی مدیران هست؛ چه شد که طی یک قرن، از میرزاده عشقی ها رسیدیم به مجید عشقی ها؟
سال ۱۳۰۳، در این ملک ایران دوستی به نام میرزاده عشقی داشتیم که با قلم خود، بعد از عمری مبارزه علیه استعمار و استبداد، در جوانی جان بر سر ایران و منافع آن داد.
آنوقت، صد سال بعد مجید عشقی نامی داریم که با قلم خود، با وجود رنج و درد ایرانیان تحت مدیریت خود و تنگنای مالی و درماندگی کشور، پای وام های چند میلیاردی برای خود و دوستانش را امضا می کند.