سرنوشت قمار سیاسی در فرانسه
سرنوشت قمار سیاسی در فرانسه

به گزارش سرمایه فردا، بعد از شکست مکرون رییس جمهور فرانسه در پارلمان او تصمیمات جدیدی گرفت. حالا آینده این سیاستمدار جوان به سرنوشت قمار سیاسی در فرانسه گره خورده است.

پس از آنکه رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی غیرمنتظره شد، حالا این انتخابات می تواند فرانسه را در مسیر جدیدی قرار دهد.

فرانسوی‌ها روز یکشنبه برای دور اول انتخابات زودهنگام قانون‌گذاری که امانوئل مکرون به‌طور غیرمنتظره آن را خواستار شد، پای صندوق‌های رای رفتند؛ قماری که این کشور را در ابهام عمیقی درباره آینده‌اش قرار می‌دهد.

رای‌دهندگان روز یکشنبه به پای صندوق‌های رای رفتند تا ۵۷۷نماینده برای پارلمان خود انتخاب کنند که برای ریاست‌جمهوری دور دوم مکرون بسیار تعیین‌کننده است.

اکثریت جدید قانون‌گذاران، مکرون را مجبور خواهند کرد تا مخالف سیاسی خود را به‌عنوان نخست‌وزیر منصوب کند و سیاست داخلی فرانسه را به‌طور بنیادی تغییر دهد و سیاست خارجی آن را به هم بزند. اگر اکثریت مشخصی به وجود نیاید، کشور ممکن است ماه‌ها دچار آشفتگی یا بن‌بست سیاسی شود.

مکرون، امیدوار است که واکنش فرانسه [به رای‌گیری زودهنگام] این باشد که «ما آنها را [اجتماع ملی] در قدرت نمی‌خواهیم، ​​آنها یک اپوزیسیون قوی هستند اما ما آنها را در قدرت نمی‌خواهیم و این ممکن به نظر می‌رسد.» اما برخی می‌گویند مکرون دست به یک قمار قوی زده و ممکن است قدرت را با اجتماع ملی شریک شود.

پیروزی راست‌های افراطی در انتخابات پارلمانی فرانسه

امروز دوشنیه، براساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور فرانسه از انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب راست افراطی متعلق به «مارین لوپن» با کسب ۳۴.۲ درصد آرا صدرنشین شد و توانست اردوگاه ماکرون را شکست دهد.

بعد از شکست مکرون رییس جمهور فرانسه در پارلمان او تصمیمات جدیدی گرفت. حالا آینده این سیاستمدار جوان به سرنوشت قمار سیاسی در فرانسه گره خورده است./دنیای اقتصاد