زیان ذوب آهن  ۱۷۵۷ درصدی شد
زیان ذوب آهن  ۱۷۵۷ درصدی شد

زیان ذوب آهن اصفهان با مدیریت مهدی کوهی در طی سه ماه ابتدایی امسال حدودا به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش سرمایه فردا، زیان انباشته شرکت ذوب آهن در طی مدت ۳ ماهه به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این زیان انباشته ذوب آهن نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد ۲۴ درصدی داشته است. همچنین زیان ذوب آهن اصفهان با مدیریت مهدی کوهی در طی سه ماه ابتدایی امسال حدودا به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۷۵۷ درصد افزایش یافته است.

در نامه ای مدیرعامل این شرکت به سازمان بورس اعلام کرده،افزایش هزینه ها و تعمیرات پیش بینی نشده در بخش فولاد و… از دلایل افزایش زیان ذوب آهن بوده است. همچنین برنامه های خود را برای خروج از زیان برای سازمان فوق تشریح کرده است.

علاوه بر موارد فوق ذوب آهن اصفهان ۲۶ پرونده قضایی دارد که در یکی از پرونده ها، اداره تعزیرات حکومتی اصفهان از ذوب آهن به دلیل خرید و فروش  ارز خارج از ضوابط شکایت کرده که این پرونده در مرحله رسیدگی است.

تاثیر زیان ذوب آهن روی عملکرد نماد

نماد این شرکت در حال حاضر به صف خرید نشسته است و در روز چهارشنبه حدود ۴۹۰ میلیون برگ سهام شرکت با قیمت ۴۱ تومان معامله شد. حدود ۲۴۰ هزار تقاضا در صف خرید داشت. این موضوع پس از آن اتفاق افتاده که شرکت افزایش سرمایه ۸۰۰ درصدی از محل اندوخته اجرا کرده است. همچنین شرکت در چند وقت اخیر ابتدا یک مرحله افت شدید داشته و بعد به صف خرید رسیده است. بازدهی این شرکت در یک سال گذشته حدود ۱۴ درصد مثبت ثبت شده درحالی که در شش ماه بازدهی ذوب آهن منفی ۱۱ درصد بوده است.

شرکت ذوب آهن در سه ماهه اخیر به ازای هر سهم زیان سه تومانی ساخته است با وجود اینکه در مدت مشابه سال گذشته زیان شرکت ۱.۵ تومان بود. این موضوع حکایت از این دارد که زیان شرکت دوبرابر شده است. مسأله دیگری که زیان ذوب آهن را برای سهامداران به یک چالش بزرگ تبدیل می‌کند سهمیه بندی برق در سه ماهه تابستان است. به عبارت دیگر زیان ذوب آهن اصفهان در گزارش ۶ ماهه ۱۴۰۳ به طور قطع افزایش خواهد یافت.