جزئیات تغییر زمان برگزاری نمایشگاه ها
جزئیات تغییر زمان برگزاری نمایشگاه ها

به گزارش سرمایه فردا، تغییر زمان برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان، نمایشگاه های فرش ماشینی و دستباف اعلام شد.

زمان برگزاری نمایشگاه در سه صنعت تغییر کرد. با توجه به درخواست صنوف مربوطه و مجریان نمایشگاهها، این تغییرات به شرح ذیل است.
نخست : نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان که برای برگزاری در مهرماه زمان بندی شده بود. با عنایت به درخواست شورای شهر تهران و پلیس راهور به دلیل آثار ترافیکی و همزمانی با ایام بازگشایی مدارس، به دهه اول شهریورماه انتقال یافت.

دوم : نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی، موکت وکف پوش که برای برگزاری در دهه سوم آبان ماه برنامه‌ریزی شده بود. با توجه به درخواست‌های مکرر اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط به دلیل لزوم رعایت فاصله زمانی با رویدادهای مشابه بین‌المللی به دهه سوم مهرماه منتقل گردید.

زمان برگزاری نمایشگاه فرش دستباف

سومین : زمان برپایی نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی که برای دهه اول شهریورماه برنامه‌ریزی شده بود. با توجه به تقارن با ایام عزداداری سرور وسالار شهیدان و رحلت نبی مکرم اسلام و امام رضا (ع)، به درخواست تشکل‌های مربوطه به دهه سوم آبان ماه منتقل گردید.

نمایشگاه در کشورهای توسعه‌یافته و رو به توسعه، همواره از جایگاهی رفیع در نمایش قدرت صنعتی و تکنولوژیکی این کشورها برخوردار بوده‌ و هستند.

با نگاهی به روند برگزاری نمایشگاه در این کشورها، می‌توان دریافت که نمایشگاه به محلی تبدیل شده که می‌تواند در عین همه محدودیت‌های زمانی و مکانی نشانگر پیشرفت کمپانی‌های کوچک و بزرگ و چندملیتی باشد.

نمایشگاه زمینه‌ساز رقابتی است که در عین سلامت بسیار تنگاتنگ است. رقابتی که راه را برای توسعه بیش از پیش کشور مهیا می‌سازد.

نمایشگاه‌ها اساسا برای نشان دادن دستاوردهای جدید در فضای صحیح رقابتی تشکیل می‌شوند. کمتر نمایشگاهی در کشورهای توسعه‌یافته می‌توان یافت که فناوری به‌روز شده‌ای را در خود نمایش ندهد.

نمایشگاه‌های تخصصی به دلیل حضور همه شرکت‌های رقیب، عرصه رونمایی بسیاری از محصولاتی است. پس نمایشگاه جایی است که شرکت‌های کوچک با انتخاب راهبرد درست می‌توانند به جرگه کمپانی‌ها بپیوندند. کمپانی‌ها همواره می‌کوشند سهمی از بازار را در کشورهای بزرگ و توسعه یافته و در حال توسعه برای خود حفظ کنند.