ریسک جدید بورس چیست
ریسک جدید بورس چیست

به گزارش سرمایه فردا، ریسک جدید بورس افزایش دوباره قیمت دلار و طلا است. اگرچه کارشناسان این موضوع را عاملی برای اصلاح مثبت نرخ ارز نیمایی می دانند. اما منجر به خروج پول از بورس می‌شود.

نماگر بورس تهران در حالی معاملات روز سه‌شنبه را با رشد شاخص و رسیدن به سطح ۲میلیون و ۹۰ هزار واحد به پایان برد که در ادامه بر‌خلاف انتظارات سهامداران در در مسیر خروج قرار گرفتند.

در‌حالی‌که بورس تهران در ماه‌های اخیر اکثرا در روند نزولی حرکت کرده است؛نتوانسته شاهد ورود موج نقدینگی باشد.

این موضوع به کاهش قیمت سهام دامن زده اما با تعلل در مشخص شدن رئیس جمهور جدید،بازار سهام به نوسانات فرسایشی خود ادامه می‌دهد.

یکی از سناریوهای فعلی پیش‌روی بازار سهام به کاهش جذابیت و البته هراس ورود به بازارهای سکه و ارز بعد از اعلام نتیجه انتخابات باز‌می‌گردد.

اگر نرخ ارز و طلا با تلاطمات شدید همراه شود؛وضعیت بازار سهام نیز غیر قابل پیش بینی‌تر از قبل خواهد بود.

کارشناسان بورسی معتقدند ؛حرکت نقدینگی سرگردان موجود در کشور به بازار سهام به‌عنوان بازاری که کمترین اثر تورمی در اقتصاد ایجاد می‌کند، بهترین راهکار است.

در گزارش‌های پیشین نیز به دفعات از لزوم توجه سیاست‌گذار به عدم جریان نقدینگی به سمت بازار سهام سخن گفته‌ایم.

خروج پرشتاب پول از سمت بورس تهران اگر شکلی جدی به خود بگیرد و ارزش معاملات خرد روزانه به سطوح پائین تر برسد؛در مواجهه با این رخداد منفی و مهم شاهد ادامه فرصت‌سوزی در این بازار و هموار شدن مسیر تداوم رکود در بازار سهام خواهیم بود.

ریسک جدید بورس افزایش دوباره قیمت دلار و طلا است. اگرچه کارشناسان این موضوع را عاملی برای اصلاح مثبت نرخ ارز نیمایی می دانند. اما منجر به خروج پول از بورس می‌شود./دنیای اقتصاد