رده‌بندی مدال‌های المپیک پاریس
رده‌بندی مدال‌های المپیک پاریس

در رده‌بندی مدال‌های المپیک پاریس، چین با ۷۰ مدال در صدر ایستاده و ایران با ۶ مدال در رده ۱۹ المپیک پاریس قرار گرفت.

به گزارش سرمایه فردا، هرچند هنوز تا پایان المپیک پاریس چند روزی مانده است. با این حال رده‌بندی مدال‌های المپیک پاریس مورد توجه ایرانیها قرار گرفته است. چراکه ایران تا دو روز پیش در رتبه ۷۰ بود و در دو روز اخیر توانسته حدود ۵۰ کشور را پشت سر بگذارد. در شرایط کنونی ایران ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز دارد. به همین دلیل در رتبه‌ای که ایستاده شرایط سختی برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر جدول دارد.

چراکه در حال حاضر حدود ۱۵ کشور دو مدال طلا دارند و احتمال اینکه به رتبه بالاتر از ایران قرار بگیرند وجود دارد. از طرف دیگر رتبه‌های ۱۳ به بالا ۴ مدال طلا دارند. بنابراین ایران باید حداقل یک مدال طلا بگیرد تا در محدوده همین رتبه تثبیت شود.

چراکه تا همین دو روز پیش آمریکا با ۹۰ مدال طلا از چین پیش بود. زیرا این کشور ۲۷ مدال طلا و چین ۲۵ مدال طلا داشت. اما در حال حاضر با وجود مجموع طلای بیشتر از چین عقب افتاده است. چون چین تعداد مدال‌های طلا را به ۲۷ مورد رسانده است. بنابراین تا روز ۲۱ مرداد نمی‌توان به طور دقیق رتبه ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد. ورزش‌هایی که ایران می‌تواند در آن مدال آورد باشند تا روزهای پایانی المپیک وجود دارند.

شانس ایران در رده‌بندی مدال‌های المپیک پاریس

در حال حاضر ایران دو شانس مدال طلای دیگر در کشتی دارد. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که با افزایش توزیع مدال‌های طلا احتمالا تعداد طلای رتبه زیر ۲۰ کشور رده‌بندی مدال‌های المپیک پاریس به ۴ طلا برسد.

از این‌رو ایران در صورتی که بتواند دو مدال دیگر کسب کند. در همین محدوده ۲۰ کشور در رده‌بندی مدال‌های المپیک پاریس باقی قرار بگیرد. البته آذربایجان به عنوان کشوری صاحب سبک در کشتی در رتبه ۲۳ قرار دارد. این کشور مدال‌های مشابه ایران دارد تنها یک برنز و یک نقره کمتر دارد. درصورتیکه در کشتی بتواند نتایج خوبی بگیر این کشور می‌تواند به رتبه‌های بالاتر بیاید.

ایران در سال جاری برای برنده مدال طلا در المپیک پاریس ۳۰۰ هزار دلار در نظر گرفته است که بالاترین رقم پاداش به برندهای المپیک است. همچنین برای برنده مدال نقره ۱۳۰ هزار دلار و برای برنده برنز ۷ هزار دلار در نظر گرفته است.