رتبه فروشی متقاضیان خودرو چیست؟
رتبه فروشی متقاضیان خودرو چیست؟

به گزارش سرمایه فردا، رتبه فروشی متقاضیان خودرو مربوط به سامانه خودروهای وارداتی است. در حال حاضر آنهایی که در نوبت هستند رتبه خود را با قیمت بین ۵۰۰ میلیون تومان تا یک و نیم میلیارد تومانی می‌فروشند. هرچند بازار خودروهای خارجی خیلی خوب نیست اما برخی دنبال خرید در سامانه هستند.

بعد از حواله فروشی خودروهای وارداتی ، حالا بازار رتبه فروشی نیز داغ شده است.

از مدت ها پیش بسیاری از پلتفرم های خرید و فروش خودرو نسبت به درج آگهی هایی با محتوای فروش رتبه واردات خودرو اقدام کردند.

اسفند ۱۴۰۱ همراه با ثبت نام از متقاضیان خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه ،موعد تحویل خودرو برای ۳۳ هزار متقاضی قرعه کشی شد و ثبت نام کنندگان رتبه بندی شدند.

حالا رتبه ها در شرایطی در فضای مجازی خرید و فروش می شود که هر چه رتبه پایین‌تر باشد قیمت‌ها هم بالاتر می‌رود.

به عنوان مثال فردی رتبه واردات خودروی خود را که زیر ۵۰  است به قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌فروشد.

در حال حاضر فروش رتبه ها از ۸۰۰ میلیون تومان به بالا به فروش می رسد.

خرید و فروش رتبه ها نیز به صورت وکالتی بوده و همراه با سفته و قول نامه است ، ظاهرا فردی که دارای رتبه خودرو وارداتی است همه مسئولیت را به خریدار  واگذار کرده و هیچ مسولیتی در قبال سود یا ضرر رتبه ندارد .

همچنین در فضای مجازی برخی از خریداران به دارندگان رتبه خودروهای وارداتی توصیه کردند که با انتخاب خودروهایی همچون شاین مکس ، زونی ونوسیا که ارزش کمتری دارند رتبه خود را سوخت نکنند.
به رتبه داران توصیه شده که در صورت برنده شدن امتیاز خودرو هایی مانند کرولا ، توسان ، النترا ، سلتوس ، اکسنت امتیاز این خودروها را با قیمت بالایی خریداری خواهند کرد.

بدین ترتیب مشخص می شود که یکی از دلایل عدم انتخاب خودرو از سوی ثبت نام کنندگان در سامانه ، تحویل خودروهایی است که رتبه آن ها در بازار میلیاردی به فروش می رسد.

رتبه فروشی متقاضیان خودرو مربوط به سامانه خودروهای وارداتی است. در حال حاضر آنهایی که در نوبت هستند رتبه خود را با قیمت بین ۵۰۰ میلیون تومان تا یک و نیم میلیارد تومانی می‌فروشند. هرچند بازار خودروهای خارجی خیلی خوب نیست اما برخی دنبال خرید در سامانه هستند./دنیای اقتصاد