رویکرد دموکرات و جمهوریخواه در قبال خاورمیانه
رویکرد دموکرات و جمهوریخواه در قبال خاورمیانه

رویکرد دموکرات و جمهوریخواه در قبال خاورمیانه
اکثریت عظیم مردم آمریکا نقشی در سیاست دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در خاورمیانه ندارند. پشت پردهها در این مطلب بررسی می‌شود.

به گزارش سرمایه فردا، بیش از ۱۵۰ سال است که دو حزب “دموکرات و جمهوریخواه” صحنه گردان سیاستهای کلان داخلی و خارجی ایالات متحده آمریکا هستند .
اولی درسال ۱۸۲۸میلادی با نماد”الاغ” و دومی درسال ۱۸۵۴ با نماد”فیل” تاسیس شدند . چرایی استفاده ازاین دو نماد فوق که در قرن ۱۹ به ابتکار”توماس ناست” کارتونیست معروف مجله”هاربرزویکلی”جا انداخته شد ، درحوصله این مقال نیست .

تاریخچه حزب دموکرات و جمهوریخواهاز زمانیکه این دو حزب دموکرات و جمهوریخواه وارد عرصه سیاست گذاری آمریکا شدند ،قدرت سیاسی و تصمیم گیری های دولت آمریکا گاهی دردست این حزب و زمانی در دست آن حزب بوده است. روسای جمهور این دو حزب دموکرات و جمهوریخواه همواره ازطرف صاحبان ثروت، بانکداران بزرگ، گرگ های وال استریت، گروههای قدرتمند و افراد ثروتمندی که اقتصاد آمریکا را در دست دارند ، انتخاب شدند و می شوند. هیچگاه در انتخابات و تصمیم گیری های سیاسی جایی برای احزاب دیگر یا نامزدهای بیرون از دو حزب برای پست ریاست جمهوری نبوده اند. لذا به جرات میتوان گفت ۸۰ درصد مردم آمریکا هیچگونه نقشی در سرنوشت خود ندارند.
نشریه سیاسی”کانترپانچ” آمریکا در سال ۲۰۱۴طی گزارش مبسوطی به دلایل کاهش مشارکت مردم پرداخته و نوشته: مردم این کشور تغییر مداوم میان دو حزب ثابت”دموکرات و جمهوریخواه” را بیفایده دانست. و معتقدند هزینه های گزاف تبلیغاتی توسط یک درصدی های میلیارد بالا ، نقش اصلی را در انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگی کنگره دارد و مردم هم با رای ندادن به حاکمان ، آنها را تنبیه می کنند.
این دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، به ظاهر ، در نحوه سیاستگذاری خارجی و داخلی اختلاف دارند. این روزها کارشان به فحاشی هم کشیده شده است. ولی شاید فقط آدمهای ساده لوح ندانند که هر دو حزب نماینده هارترین محافل صهیونیستی، صاحبان کارخانه های اسلحه سازی، بانکداران غارتگر و افراد ثروتمند و گروههای قدرتمند و سازمان یافته هستند.

نقش آمریکا در توطئه و خرابکاری علیه کشورهای مستقل

هردو حزب در توطئه و خرابکاری علیه کشورهای مستقل و نیمه مستقل در سطح جهان با فاشیست ترین و مستبدترین و مرتجع ترین نیروها در ارتباط نزدیک هستند. هردو حزب درقتل عام وآواره کردن مردم فلسطین توسط صهیونیستهای اسراییلی و تسلیحاتی این رژیم فاشیستی در اِشغال سرزمین فلسطینیان نقش اساسی داشته و دارند.
هر دو حزب درتحکیم پایه های رژیم اِشغالگر ، میلیاردها دلار هزینه میکنند. به عنوان نمونه امپریالیسم آمریکا از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۵۰ هزار تُن انواع بمب و موشک ها و گلوله‌های توپ و مواد منفجره ازطریق ۵۰۰ پرواز هوایی و بیش از ۱۰۰ محموله دریایی به اسراییل ارسال کرده است. آنوقت در کمال وقاحت و برای فریب افکار عمومی جهان و اندوه مردم فلسطین سخنرانی می‌کنند!؟
درزیر به دو نمونه از سخنان ریاکارانه ، یکی ازجرج بوشجمهوریخواه جلاد مردم خاورمیانه و دیگری از “کامالاهریس دموکرات”و نامزد بانکداران و کلان سرمایه داران آمریکایی برای ریاست جمهوری، اشاره می کنیم.
جرج بوش در دوره دوم ریاست جمهوریش ، با بی‌شرمی و تبهکاری هرچه تمام‌تر درباره خاورمیانه چنین گفت: مدت هاست مردم خاورمیانه درمیان ترس و مرگ زیسته اند . . . به خاطر انسانیت همه چیز باید تغییر کند. برای فلسطینیان پذیرفتنی نیست که در بدبختی و اِشغال زندگی کنند و شرایط موجود هیچ امیدی برای بهبود زندگی باقی نگذاشته است.

نقش دموکرات و جمهوریخواه ها در جنگ غزه

خانم کامالاهریس دموکرات هم در مجمع ملی اخیر دموکرات‌ها چنین گفتند: ” زمان آتش بس فرا رسیده است. آنچه در غزه رخ می دهد بسیار اندوه باراست. فلسطینیان حق تعیین سرنوشت و کرامت دارند.
این نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری در ادامه سخنانش همانند جرج بوش که ایران را”محور شرارت”دانسته بود. علیه”بلندپروازی های ایران”چنین داد سخن داد:‌” اگر لازم باشد، من هرگز برای دفاع از نیروهای مان و منافع مان، درانجام هرکاری علیه ایران تردید نخواهم کرد.
دهها سال است که پشتیبانی مالی و تسلیحاتی صهیونیست های مسیحی و یهودی آمریکایی و اروپایی، نازی های تل آویو نشین رابه چنان رژیم آدمکش و تروریستی بدل کرد. از سال ۱۹۴۷ تابه امروز ۸۰ درصد زمین های فلسطینیان را اشغال کردند. در ماه اخیر ، نوار باریکه غزه رابه ویرانه ای بدل کردو به کشتار عظیمی از زنان کودکان و مردم عادی و بی گناه دست زد. هنوز هم میزند.