قیمت دلار بعد از حمله
قیمت دلار بعد از حمله

قیمت دلار بعد از حمله ایران به حدود ۶۳ هزار تومان رسیده است. این قیمت در صورتی که اسرائیل تهدید به حمله کند افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرمایه فردا، ایران عصر روز سه‌شنبه حدود ۴۰۰ موشک بالستیک به حیفا، تلاویو و اورشلیم فرستاد و بیش از ۹۰ درصد این موشک‌ها به هدف اصابت کرد. قیمت دلار بعد از حمله موشکی ایران به اسرائیل روندی افزایشی پیدا کرد.
در حال حاضر خبرها حکایت از این دارد که قیمت دلار بعد از حمله ایران پایدار نخواهد بود. با توجه به اینکه شورای امنیت آمریکا جلسه اضطراری برگزار کرده است احتمال این وجود دارد که اسرائیل پاسخ کنترل شده بدهد.
ایران اعلام کرده جنگنده‌های سپاه و ارتش برای تقابل به حمله احتمالی اسرائیل به پرواز درآمدند. این موضوع حکایت از این دارد که بیانیه سپاه در پاسخ جدی تر به حملات اسرائیل قطعی است.
در حال حاضر تقاضا برای خرید دلار افزایش یافته است. این موضوع تحت تاثیر غیرقابل پیش‌بینی بودن تنش‌های نظامی در منطقه است.

قیمت دلار بعد از حمله اسرائیل

برخی از دلالان میدان فردوسی درباره وضعیت بازار معتقد هستند در شرایط کنونی قیمت دلار بعد از حمله اسرائیل مشخص می‌شود. اگر اسراییل پاسخ ضعیفی به حمله موشکی ایران بدهد نه تنها قیمت دلار افزایش پیدا نخواهد کرد. بلکه دوباره به کانال ۶۰ هزار تومان برمیگردد. اما اگر سریع پاسخ ندهد و زمان ببرد قیمت دلار همچنان صعودی خواهد بود.
همچنین اگر اسراییل پاسخ سنگینی به ایران بدهد به طور قطع قیمت دلار افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. چراکه در این وضعیت بیم آن می رود که تنش بین دو کشور به جنگ ختم شود‌. به طور قطع در مقطع کنونی رفتار آمریکا نیز در میزان پاسخ اسرائیل اثرگذار خواهد بود. هرچند اعلام کرده از اسرائیل دفاع می‌کند. اما با توجه به اقدامات خونبار اسرائیل به نظر نمی‌رسد که در این مقطع از آن حمایت قوی داشته باشد.