در مناظره انتخاباتی آمریکا درباره ایران چه گفتند
در مناظره انتخاباتی آمریکا درباره ایران چه گفتند

به گزارش سرمایه فردا، در مناظره انتخاباتی آمریکا درباره ایران باید گفت که در جمله موشکی ایران به اسرائیل جهان را بسیج کردم. اما ترامپ در حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا کاری نکرد.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نامزد حزب دمکرات و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد حزب جمهوریخواه، شامگاه پنج‌شنبه ۷ تیر به وقت آمریکا در اولین مناظره تلویزیونی روبروی هم قرار می‌گیرند.

بایدن و ترامپ موضوعاتی از اقتصاد و جنگ‌های خارجی گرفته تا مهاجرت و آینده دموکراسی را به مناظره خواهند گذاشت.

این مناظره ساعت ۲۱ شب به وقت شرق آمریکا و ۴:۱۵ صبح جمعه به وقت تهران در استودیوی «سی ان ان» و بدون حضور تماشاگران به مدت ۹۰ دقیقه برگزار می‌شود.

جو بایدن تلاش کرد که تاریخ مناظره با ترامپ را ۴ ماه پیش از زمان رای‌گیری در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار کند. حتی  ‌منتظر برگزاری کنوانسیون‌های انتخاباتی دو حزب نیز نماند.

تمرکز بر جنگ‌های غزه و اوکراین و برنامه هسته‌ای ایران

دلیل این کار این است که امروزه تعداد بالایی از آمریکایی‌ها رای‌های خود را به صورت پستی ارسال می‌کنند.

اما از موضوعاتی که در این مناظره مطرح می‌شوند. جنگ‌های غزه و اوکراین و برنامه هسته‌ای ایران و بخصوص مسئله مهاجران در مرز مکزیک- آمریکا است.

موضوع افزایش تورم و قیمت مواد غذایی نیز از موضوعات قابل طرح است.

دو موضوع جنجالی دیگر از جمله نقش ترامپ در حمله به کنگره آمریکا و محکومیت‌ وی در دادگاه‌ها و همچنین مجرم شناخته شدن هانتر بایدن پسر رئیس‌جمهوری آمریکا است. این محکومیت برای خرید حمل و نگهداری اسلحه است که عمده جنجال‌ها را به خود معطوف خواهد داشت.

در مناظره انتخاباتی آمریکا درباره ایران باید گفت که در جمله موشکی ایران به اسرائیل جهان را بسیج کردم. اما ترامپ در حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا کاری نکرد./دنیای اقتصاد