در فرایند واگذاری زمین برای احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر تسهیل شود
در فرایند واگذاری زمین برای احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر تسهیل شود

به گزارش سرمایه فردا، رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به مصوبه اخیر هیئت وزیران برای تسهیل در واگذاری زمین به منظور احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: یک فرصت طلایی برای ایجاد انرژی پاک در کشور ایجاد شده است.

رضا افلاطونی در نشست وبیناری مشترک با محمود کمانی، معاون وزیر نیرو، در جمع مدیران ستادی دو وزارتخانه جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سرمایه گذاران که به منظور تبیین، بررسی و رفع موانع موجود در تامین ساختگاه های نیروگاه های تجدیدپذیر برگزار شد، اظهار کرد: پیش از این فرایند واگذاری اراضی برای احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر با سایر درخواست ها برای واگذاری اراضی یکسان بود. ولی با پیشنهاد مشترک جهاد کشاورزی و وزارت نیرو، تصمیم بر این گرفته شد که فرایند واگذاری زمین برای احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر تسهیل شود و مصوبه این موضوع که در دولت مورد تصویب قرار گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه این مصوبه را به امور اراضی استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم و با توجه به اینکه مصوبه هیئت دولت است برای تمامی دستگاه‌های مربوط لازم الاجراست، خاطرنشان کرد: با توجه به این مصوبه، به امور اراضی استان‌ها تاکید شده است که فرایند واگذاری زمین برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تسهیل شود.