روش دریافت خسارت بیمه آنلاین
روش دریافت خسارت بیمه آنلاین

اپلیکیشن یاقوت البرز دریافت خسارت بیمه آنلاین برای بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو را برای بیمه‌گذاران فراهم کرده‌است.

به گزارش سرمایه فردا، در زمان تصادف فرایند اداری و ارائه مدارک کاغذی به مراکز پرداخت خسارت شرکت بیمه‌گر بروکراسی زمانبری است. به همین دلیل برخی شرکت‌های بیمه مانند البرز اپلیکیشن را معرفی کرده تا دریافت خسارت بیمه آنلاین برای بیمه‌گذاران مهیا شود. این اقدام بعد از ثبت اطلاعات در زمان تصادف به صورت آنلاین انجام شود.
در این اپلیکیشن می‌توان خسارت‌هایی بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو را دریافت کرد. این نوع خسارتها به ۲ دسته مالی و جانی تقسیم می‌شوند. بیمه گر باید توجه داشته با که ۵ روز فرصت دارد مدارک لازم را ارائه دهد. در این نوع بیمه پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث برای حوادث با آسیب جسمی، هر نوع صدمه‌ اعم از شکستگی، کوفتگی، نقص عضو، قطع نخاع و حتی فوت است. خسارت بیمه شخص ثالث در فوت برابر با مبلغ دیه مشخص‌شده است. از طرف دیگر تعهدات مالی بیمه شخص ثالث بر خلاف متناسب با بیمه‌ نامه‌ها پرداخت می‌شود.

با اپلیکیشن یاقوت البرز بیمه‌گر می‌تواند در صورت وقوع تصادف بدون نیاز به مراجعه حضوری به صورت برخط خسارت را ثبت کند. اما باید توجه داشت که بسته به اینکه میزان خسارت چقدر باشد و اینکه آیا راننده مقصر و زیان‌دیده توافقی بر سر مبلغ خسارت دارند یا نه، شرایط استفاده از بیمه شخص ثالث فرق می‌‌کند.

همچنین در قانون بیمه شخص ثالث، خودروها یا متعارف یا غیرمتعارف هستند. خودروی متعارف، قیمت آن کمتر یا مساوی ۵۰ درصد دیه کامل مرد مسلمان در ماه حرام است. خودروی غیرمتعارف قیمت آن بیشتر از ۵۰ درصد دیه کامل مرد مسلمان در ماه حرام است.

برای دریافت خسارت بیمه آنلاین چکار کنیم

برای دریافت خسارت بیمه آنلاین از طریق اپلیکیشن یاقوت البرز بیمه‌گر ابتدا باید اپلیکیشن یاقوت البرز  را نصب کنند و مراحل گزینه ثبت خسارت ثالث خودرو را در منوی ثبت خسارت طی کرد. بیمه گزار باید زمان و تاریخ حادثه ثبت کند. البته باید توجه داشت که پس از جمع‌آوری مدارک، باید درخواست خسارت ظرف حداکثر ۵ روز کاری پس از وقوع تصادف به شرکت بیمه ارائه شود. 

همچنین مشخصات زیان دیده را در اپلیکیشن وارد کند. همچنین باید تصاویر خودروی خسارت دیده و مقصر حادثه در اپلیکیشن آپلود شود.  در این مرحله کارشناسان بیمه البرز بررسی لازم را انجام می دهند. سپس پرونده خسارت خودرو تایید خواهد شد و به اطلاع مشتریان می‌رسد. در این مرحله خسارت تعیین خواهد شد. در نهایت امکان پرداخت خسارت به صورت آنلاین برای بیمه‌گذاران فراهم می‌شود.

پرداخت خسارت مالی بیمه شخص ثالث بلافاصله پس از تمام شدن مراحل تشکیل پرونده در مرکز خسارت شرکت بیمه و ارزیابی خسارت توسط کارشناس انجام می‌شود. منتهی برای جبران خسارت جانی بیمه شخص ثالث و پرداخت دیه، باید دادگاه در مورد میزان دیه رای بدهد. سپس باید در شرکت بیمه پرونده تشکیل شود تا باتوجه‌به مدارک مورد نیاز و رای دادگاه پرداخت خسارت انجام شود.

باید توجه داشت که اگر میزان خسارت کمتر از سقف تعهدات بیمه شخص ثالث باشد، خسارت شما را به طور کامل پرداخت می‌کند. اما در صورتی که میزان خسارت بیشتر از سقف تعهدات بیمه شخص ثالث باشد، خسارت را تا سقف تعهدات خود پرداخت می‌کند و مابقی خسارت را باید از راننده مقصر دریافت کنید.