جزئیات عرضه خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه ویژه تیر ۱۴۰۳
جزئیات عرضه خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه ویژه تیر ۱۴۰۳

جزئیات عرضه خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه ویژه تیر ۱۴۰۳ از این قرار است که متقاضیان می‌توانند از ۳۱ خودرو در مرحله اول ۵ خودرو انتخاب کنند.

به گزارش سرمایه فردا، آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام نموده و اولویت آنها مشخص شده مطلع باشند که سامانه از امروز تا ساعت ۲۳:۵۹ روز چهارشنبه در دسترس است.
متقاضیان در این مرحله می توانند ۵ انتخاب از سبد محصولات اعلامی داشته باشند. ولیکن در صورت تخصیص هر کدام از ۵ انتخاب براساس اولویت متقاضی و ظرفیت خودرو (انتخابی) قابلیت لغو سفارش و تغییر خودرو در مراحل بعدی وجود ندارد.
همچنین طبق جزئیات عرضه خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه ویژه تیر ۱۴۰۳ وجود یک انتخاب برای هر متقاضی الزامی است. در صورت عدم واریز وجه متقاضی از لیست سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی حذف می‌شود.

ثبت نام جدید برای خودروهای وارداتی

هیچ‌گونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده است. و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه کرده‌اند، است.

متقاضیانی که در عرضه ۱۳ وارداتی (۱۶ لغایت ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشارکت داشتند. یکی از خودروهای برقی (EQM۵EV،EJ۷، ENS۱، GRE) را انتخاب کرده‌اند. تمایل به تغییر خودروی خود دارند، فقط در این عرضه می‌توانند (در عرضه‌های آینده به هیچ عنوان این امکان وجود ندارد) خودروی برقی خود را لغو و یکی از خودروهای موجود در این عرضه را انتخاب کنند. در صورتی که متقاضی خودروی برقی خود را لغو و خودرویی را انتخاب ننماید از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود .

همچنین پیرو پیامک ارسالی و با توجه به ۱۵ مرحله عرضه صورت گرفته است. فراهم بودن امکان تخصیص خودرو و عدم اقدام برای تعیین خودرو توسط برخی از متقاضیان، بدین‌وسیله اعلام می‌گردد. با عنایت به تنوع سبد محصولاتی قابل عرضه، در صورت عدم اقدام در این مرحله و مرحله بعدی، اولویت اعلامی این افراد حذف میشوند. در مرحله جدید ثبت نام که برای عموم مردم فراهم می‌شود. می‌بایست مشابه سایر افراد و بر اساس شرایط اعلامی اقدام کنند. هیچ‌گونه اعتراضی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

تبصره ۲- قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی است هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰درصد قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام کنند.

قیمت ثبت نام جدید برای خودروهای وارداتی

تبصره ۳- قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته تعیین می شود. آنهم بر اساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد بود.

تبصره ۴- عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌گردد.

جزییات ثبت نام جدید برای خودروهای وارداتی

تبصره ۵- کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند. در صورت تاخیر در تحویل و… قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین‌نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۶- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات ببر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.