خط تلفن سلب امتیاز شده را چطور برگردانیم؟

خط تلفن سلب امتیاز شده را چطور برگردانیم؟

خط تلفن سلب امتیاز شده را باید از طریق شکایت از مخابرات برگردانیم. حتی طبق رأی دیوان عدالت باید ضرر مشترکان نیز برگردانده شود.

به گزارش سرمایه فردا، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال ۱۳۹۲ مصوب کرد تا اگر سیم کارت تلفن همراه یا خط تلفن ثابتی مدتی مورد استفاده قرار نگیرد، پس از ۶ ماه خط تلفن سلب امتیاز و نسبت به فروش آن اقدام شود.

اما دیوان عدالت اداری با گذشت بالغ بر ۱۰سال از اجرای این مصوبه، آن را خلاف قانون دانسته و ابطال کرده است.

اما از زمان انتشار این رای و تاکنون که تقریبا دو ماه گذشته، وزارت ارتباطات، کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی و شرکت مخابرات واکنشی نسبت به این ممنوعیت و الزام پرداخت خسارت نشان نداده‌اند.

و این یعنی رسیدگی به حقوق پایمال شده مشترکان و وضعیت پرداخت خسارت‌های وارده همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دیوان عدالت اداری شرکت مخابرات را مکلف کرده تا ضرر و زیان افرادی را که متضرر از این مصوبه هستند، پرداخت کند.

به گفته حقوقدان‌ها در واقع دلیل اجرای این مصوبه غیرقانونی در سال‌های اخیر عدم اعتراض مشترکان شرکت مخابرات است.

مشترکان با اینکه در این مدت به  سلب امتیاز خطوط تلفن ثابت و همراه معترض بودند، اما سکوت کردند.

به اعتقاد کارشناسان حقوقی با توجه به اینکه متن حکم دیوان عدالت، شرکت مخابرات را ملزم به پرداخت خسارت و برگشت امتیاز خطوط تلفن ثابت و همراه به مشترکان نکرده و این موضوع صرفا در اظهارات رئیس دیوان عدالت اداری مطرح شده، مشترکان فقط در صورت شکایت می‌توانند احقاق حق کنند.

خط تلفن سلب امتیاز شده را باید از طریق شکایت از مخابرات برگردانیم. حتی طبق رأی دیوان عدالت باید ضرر مشترکان نیز برگردانده شود./دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *