حامیان پزشکیان و جلیلی چه کسانی هستند؟
حامیان پزشکیان و جلیلی چه کسانی هستند؟

به گزارش سرمایه فردا، حامیان پزشکیان و جلیلی کسانی هستند که در یک هفته اخیر با به نفع او بیانیه دادند یا سخنرانی کردند. تقریبا همه اصلاح‌طلبان حامی پزشکیان هستند. همه اصولگرایان به نفع جلیلی بیانیه دادند اما برخی معتقدند طرفداران قالیباف حامی جلیلی نیستند.

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی باید طی هفته جاری به رقابت انتخاباتی با یکدیگر ادامه دهند.

جلیلی نتوانست رای قابل توجهی از سوی آنها که طرفداران تفکر رئیسی و حامیان تفکرش به شمار می‌روند کسب کند.

در واقع مجموع رای او و قالیباف (۱۲میلیون و ۸۵۶هزار و ۶۳۸رای) به عنوان نامزدهای جریان انقلاب از رای رئیسی (۱۸میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای) در سال ۱۴۰۰ کمتر بود که همین می‌تواند حاکی از ریزش رای آنها در جریان فکری حامی‌شان باشد.

البته پزشکیان نیز با وجود کمپین گسترده انتخاباتی از سوی اصلاح‌طلبان و حمایت چهره‌های سیاسی همچون محمد خاتمی، حسن روحانی، محمد‌جواد ظریف و آذری‌جهرمی و میتینگ‌های گسترده انتخاباتی نتوانست انتظارات طبقه متوسط و بخشی از حاشیه‌نشین‌ها را برآورده کند.

حالا صف‌بندی‌های انتخاباتی وارد مرحله تازه‌ای شده است‌.

زاکانی، قاضی‌زاده‌هاشمی و قالیباف از سعید جلیلی برای دور دوم حمایت کرده اند.

عبدالرضا داوری، فعال سیاسی اصولگرا اما اعلام کرد که ستاد جریان انقلاب؛ حامیان پزشکیان را تشکیل می‌دهند.

محسن رضایی با اشاره به حمایت دیگر نامزدهای جبهه انقلاب از جلیلی، آن را فصل جدیدی از هم‌افزایی و برادری میان نیروهای انقلاب توصیف کرد.

شورای عالی اجماع نیروهای انقلاب هم طی اطلاعیه‌ای از نامزدهای جبهه انقلاب و هواداران آنها برای پیوستن به سعید جلیلی دعوت کرد.

به نظر می‌رسد دولت سیزدهم نیز به جمع حامیان جلیلی پیوسته است. این را می توان از توئیت روز گذشته سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت فهمید.

در سوی دیگر روز گذشته حسین مرعشی تاکید کرد: «برای مرحله دوم یک ائتلاف بزرگ از اصولگرایان میانه و کل اصلاح‌طلبان ایران که در مرحله اول هم حامی آقای دکتر پزشکیان بودند، شکل گرفته و این ائتلاف در کنار به میدان آمدن بخشی از آرای خاموش، سرنوشت انتخابات را با شکوه زیاد به نفع آقای پزشکیان رقم خواهد زد.»

حامیان پزشکیان و جلیلی کسانی هستند که در یک هفته اخیر با به نفع او بیانیه دادند یا سخنرانی کردند. تقریبا همه اصلاح‌طلبان حامی پزشکیان هستند. همه اصولگرایان به نفع جلیلی بیانیه دادند اما برخی معتقدند طرفداران قالیباف حامی جلیلی نیستند./دنیای اقتصاد