جزئیات ثبت‌ نام خودروهای وارداتی در تیر ۱۴۰۳
جزئیات ثبت‌ نام خودروهای وارداتی در تیر ۱۴۰۳

به گزارش سرمایه فردا، ثبت‌ نام خودروهای وارداتی در تیر ۱۴۰۳ برای متقاضیانی است که اسفند ۱۴۰۱ ۵۰۰ میلیون تومان بلوکه کرده بودند. در این مرحله آنها دیگر نیاز به واریز وجه اولیه ندارند.

هفته آینده آخرین عرضه خودروهای وارداتی برای ثبت نام کنندگان اسفند ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

اولین مرحله از ثبت نام متقاضیان خودروهای وارداتی بعد از گذشت  پنج  سال توقف واردات ، در اسفند ۱۴۰۱ با ثبت نام بیش از ۱۴۰ هزار نفر انجام شد.

در نهایت شرایط  ۳۳ هزار نفر برای خرید وارداتی ها احراز شد این در حالی است که بنا بر آمارهای رسمی گمرک تا خرداد ماه سال جاری کمتر از ۲۰ هزار خودرو ترخیص قطعی شده است.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام خودروهای وارداتی می ارزد؟

حالا رییس سازمان توسعه تجارت از اخرین عرضه وارداتی ها در هفته آینده خبر داده بطوریکه ثبت نام کنندگان ۱۴۰۱ تا هفته آینده مهلت انتخاب خودروی مورد نظر خود را دارند.

ثبت نام در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی

بدین ترتیب سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در هفته آینده جهت آخرین نوبت عرضه خودرو به متقاضیان مرحله‌ اول که اسفند ماه سال ١۴٠١ با بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب‌ وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، بازگشایی خواهد شد.

بنا به گفته رییس سازمان توسعه تجارت هفته آینده آخرین عرضه‌ای خواهد بود  که ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول، اولویت و امکان انتخاب دارند.

به گفته وی ثبت‌نام ویژه متقاضیان جدید هم انجام خواهد شد و همه‌ مردم می‌توانند با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حسابی که برای این منظور وکالتی خواهند کرد، در این عرضه شرکت کنند.

ثبت نام جدید خودروهای وارداتی

شرایط عرضه خودروهای وارداتی برای متقاضیان جدید اعلام شد.
متقاضیان جدید میتوانند از دوشنبه ۱۸ تیر تا روز پنجشنبه ۲۱ تیر صرفاً در بانک های مورد تایید این سامانه مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی قرار دهند. همچنین از روز سه شنبه ۱۹ تیر میتوانند ثبت درخواست خود را در سامانه وارداتی ها داشته باشند.
در این عرضه محصولات ،تویوتا ،هونگچی هوندا سانگ یانگ، هاوال، سوزوکی، بستیون نیسان اشکودا و… در مدلهای مختلف عرضه خواهد شد.

پس‌از این عرضه مشتریان قدیمی دیگر اولویتی نسبت به سایرین نخواهند داشت. همچنین مشتریان جدیدی که حساب وکالتی افتتاح کرده‌اند. پس از اعلام نتایج، خودرویی به آنها تخصیص داده نشود هم اولویت ماندگاری ندارند. برای دوره های بعدی سامانه وارداتی باید مجددا فرایند ایجاد حساب وکالتی را طی کنند.

واریز وجه اولیه‌ خودروهای وارداتی

طبق تاکید سازمان توسعه‌ تجارت، در این عرضه، همچون عرضه‌ خودروهای برقی، صف تشکیل نخواهد شد و پس از اولویت‌بندی افرادی که خارج از ظرفیت خودرو انتخابی باشند، مشمول عدم تخصیص خواهند بود.

طبق آمار این سازمان، از ابتدای امسال قریب به ۷۸۰۰ دستگاه خودرو ترخیص شده است و بالغ بر ۱۶ هزار دستگاه خودرو هم در گمرکات کشور وجود دارند که در حال طی فرآیند ترخیص هستند.

ثبت‌ نام خودروهای وارداتی در تیر ۱۴۰۳ برای متقاضیانی است که اسفند ۱۴۰۱ ۵۰۰ میلیون تومان بلوکه کرده بودند. در این مرحله آنها دیگر نیاز به واریز وجه اولیه ندارند.