جریمه معاملات طلای دست دوم
جریمه معاملات طلای دست دوم

جریمه معاملات طلای دست دوم بیشتر برای واحد صنفی است. در مرحله اول تذکر داده می‌شود. اما در مرحله دوم پلمب و جریمه می‌شوند.

به گزارش سرمایه فردا، در چند ماه گذشته قیمت طلا تحت تاثیر رشد قیمت دلار در ایران و همچنین رشد اونس طلا افزایش یافت. بسیاری از فعالان بازار تارگت ۲۵۰۰ دلار و حتی ۳ هزار دلار برای انس می‌دادند.
به همین دلیل تقاضا برای سکه و طلای دست دوم افزایش یافت. همین موضوع میزان حباب طلا و سکه را به شدت بالا برد. در حالی که این تقاضا برای سرمایه گذاری بوده است.

به همین دلیل تخلفاتی نیز در ساخت طلا بروز کرده است. حالا دولت برای اصلاح جریان پول در بازار طلا معاملات طلای دست دوم را ممنوع کرده است. در مقطع کنونی میزان جریمه اشخاص برلی معاملات طلای دست دوم مشخص نیست. اما برای واحد‌های صنفی متخلف حداقل واحد صنفی برای یک بازه زمانی پلمب می‌شود.

واحد صنفی اجازه فروش طلای دست دوم ندارد


کیومرث امیریان رییس کمیسیون تخصصی طلا اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه فروش طلای دست دوم ممنوع شده است، گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان طلا این دستورالعمل مصوب شده است. از طرف دیگر مردم با اجرای این مصوبه دیگر طلاهای فاقد استاندارد نخواهند خرید.
او با تاکید بر اینکه هیچ واحد صنفی اجازه فروش طلای دست دوم ندارد، تصریح کرد: اخطارهای لازم به واحد‌های متخلف داده می شود. سپس مراجعه مربوطه می‌توانند نسب به بررسی و همچنین اجرای قانون علیه واحدهای متخلف اقدام کنند.