جدیدترین خبر درباره واریز سود سهام عدالت
جدیدترین خبر درباره واریز سود سهام عدالت

به گزارش سرمایه فردا، جدیدترین خبر درباره واریز سود سهام عدالت این است که چند شرکت زیر مجموعه سهام عدالت هنوز سود را واریز نکرده اند. با این حال وزیر اقتصاد وعده پرداخت تا پایان تیر ۱۴۰۳ داده است.

دولت سیزدهم این روزها در حالی به ایستگاه پایانی خود نزدیک می شود که کش و قوس دولت با شرکت ها بر سر واریز سومین مرحله سود سهام عدالت همچنان ادامه دارد.

سودی که پس از چند ماه انتظار هنوز به حساب سهامداران واریز نشده است.

سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌هاست که مرحله اول آن آذرماه سال ۱۴۰۲ پرداخت شد.

مرحله دوم واریز آن هم ۲۴ اسفندماه بود اما به دنبال بدعهدی برخی شرکت ها واریز این سود در دو مرحله انجام نشد و به مرحله سوم کشیده شد.

۲۸ فروردین سال جاری بود که مجید عشقی رئیس سازمان بورس اعلام کرد این شرکت‌ها اکثراً با کمبود نقدینگی مواجه هستند و امیدواریم تا خرداد بتوانیم  آن را پرداخت کنیم.

این وضعیت سود سهام عدالت در شرایطی است که خرداد ماه هم سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این ارتباط اعلام کرد که «علیه شرکت‌هایی که سود سهام عدالت ندادند، اقدام حقوقی صورت می‌گیرد و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این مساله به نتیجه برسد.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین اظهارات خود در این خصوص گفته بر اساس پیگیری‌های انجام شده همچنان تعدادی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده اند.

به تازگی عسکر توکلی رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور پرداخت نشدن این سود به تأخیر پرداختی دو شرکت برمی‌گردد که با توجه به عدم پرداخت آنها در خرداد پیگیری‌های لازم در دستور کار است تا در تیر ماه انجام شود.

حالا باید منتظر ماند و دید سرانجام  آخرین واریز سود سهام عدالت دولت شهید سید ابراهیم رئیسی به ایستگاه پایانی می رسد  یا در لیست برنامه های دولت چهاردهم قرار خواهد گرفت.

جدیدترین خبر درباره واریز سود سهام عدالت این است که چند شرکت زیر مجموعه سهام عدالت هنوز سود را واریز نکرده اند. با این حال وزیر اقتصاد وعده پرداخت تا پایان تیر ۱۴۰۳ داده است./دنیای اقتصاد