جایزه نکست برای شرکتهای اعتبار آفرین است
جایزه نکست برای شرکتهای اعتبار آفرین است

به گزارش سرمایه فردا، قاسم مصلحی با اشاره به اینکه اصفهان پیشتاز در عرصه فناوری و نوآوری است به همین دلیل میزبان نکست شده گفت: شرکت‌ها در ۴ مرحله داوری شده و منتخب ها جایزه می گیرند و این جایزه اعتبار آفرین است.

اختتامیه جایزه ملی فناوری نکست که در اصفهان با حضور زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، عماد احمدوند دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو و جمعی از مدیران، دبیران معاونت علمی برگزار شد.

قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این مراسم با اشاره به اینکه اصفهان پیشتاز در عرصه فناوری و نوآوری است، گفت: اولین شهرک علمی و تحقیقاتی، اولین مرکز رشد، اولین پارک علم و فناوری در اصفهان، اولین منطقه ویژه اقتصادی، اولین جشنواره کارآفرینی و فناوری در یونسکو، اولین شرکت‌های بزرگ وصنایع، صندوق های خطر پذیر  و… در اصفهان شکل گرفته اند.

او با تاکید بر اینکه جایزه ملی فناوری نکست مخفف نوآوری کارآفرینان، سرآمد و توسعه است افزود: این جایزه اهداف مختلفی دارد‌که شامل گسترش محصولات دانش بنیان به سبد کشور و ورود شرکت‌های بزرگ و صنایع به فناوری‌ها نوظهور است، از این رو با توجه به اینکه اصفهان در بحث فناوری و نوآوری اولین ها را دارد به همین دلیل میزبان نکست شده است.

مصلحی با بیان اینکه ایران پیشرفته با فناوری‌ها نوظهور شعار امسال است، تصریح کرد: بنابراین شرکت‌هایی که از سطح فناوری بالایی برخوردار  هستند و درآمد و فروش بالایی دارند در نکست حضور دارند و شرکت‌ها در ۴ مرحله داوری شدند. همچنین هوش مصنوعی، اتصال پذیری الکترونیک و میکرو زیست فناوری و مهندسی زیستی از محورهای جایزه نکست است.

مصلحی با بیان اینکه جوایز ارزنده ای به این شرکتها اعطا خواهد شد هرچند این جایزه شاید در برابر درآمد یک همتی این شرکت‌ها عددی نباشد ولی اعتبار آفرین است، گفت: برای شرکت اول ۵ میلیارد پول و ۱۵ میلیارد تسهیلات، شرکت دوم ۳ میلیارد و ۹ میلیارد تسهیلات و سومین شرکت دو میلیارد و ۶ میلیارد تسهیلات اختصاص پیدا می کند.