جاهای دیدنی نیشابور کجاست؟
جاهای دیدنی نیشابور کجاست؟

جاهای دیدنی نیشابور شامل هفت غار، معادن فیروزه، بازار سرپوشیده قدیمی و مغازه‌های سنگ‌های فیروزه، دره پرستوها و تخته پلنگ و… هستند.

به گزارش سرمایه فردا، نیشابور، شهری که از کودکی در کتاب‌های درسی، ادبی و علمی بارها و بارها شنیده‌ایم و بزرگانی همچون عطار و خیام و کمال‌الملک را در ذهنمان تداعی می‌کند. اما نیشابور، علاوه بر این، شهری سراسر جاذبه است که شاید بهتر است بگوییم شهری است که تمام جاذبه‌ها را یکجا در خود جای داده است. در این مطلب جاهای دیدنی نیشابور معرفی شده است.
نیشابور شهری که هم از منظر فرهنگ و علم مورد توجه است و هم آثار تاریخی و باستانی‌اش همچون شهر کهنه و مسجد چوبی‌اش زبانزد عام خاص است. تنها مسجد تمام چوبی که با گذشت این همه سال هنوز به همان شکل اولیه خود باقی است و مورد هجوم موریانه‌ها قرار نگرفت و کاملا ضدزلزله است.
شهری در استان خراسان رضوی که عمدتا محل گذار به سمت مشهد است، خود یکی از پرجاذبه‌ترین مقاصد سفر است که شاید تا به امروز چندان مورد توجه قرار نگرفته است. بازار سرپوشیده قدیمی و مغازه‌های سنگ‌های فیروزه بسیار زیبا از دیگر جاذبه‌های شهری نیشابور است که در سفر به آن حتما توجه هر مسافر را به خود جلب می‌کند.

جاهای دیدنی نیشابور در خارج از شهر

البته می‌توان حتی به معادن فیروزه اطراف نیشابور رفت و تجربه گردشگری معدن و تماشای سنگ فیروزه به شکل واقعی خود را هم به‌دست آورید. علاوه بر جاهای دیدنی نیشابور ، روستاهایش فرصتی را برای روستاگردی و طبیعتگردی فراهم کرده که حالا مقصد اصلی خیلی از مسافران و طبیعتگردان شده است.
روستای خرو که پایتخت آلوی ایران است و ماسوله خراسان شناخته می‌شود، روستای سرسبز بوژان و درود و آبشارهای روان و زیبایشان و روستای بار و باغ‌های سیب بسیار معروفش، بر جذابیت هرچه بیشتر این شهر افزوده‌اند.
هفت غار، دره پرستوها و تخته پلنگ از دیگر مناطق زیبا و بکر اطراف نیشابور است که حتی فرصت کمپ زدن در این مناطق فراهم کرده است.
اما ریواسش که سوغات اصلی این شهر است که از زمان‌های بسیار دور به‌عنوان یک منبع مهم درمانی توسط طبیبان به کار گرفته می‌شد و امروزه منبع اصلی تولید ریواس در ایران به‌شمار می‌رود.
شهری در استان خراسان رضوی که عمدتا محل گذار به سمت مشهد است، خود یکی از پرجاذبه‌ترین مقاصد سفر است که شاید تا به امروز چندان مورد توجه قرار نگرفته است.
هفت غار، دره پرستوها و تخته پلنگ از دیگر مناطق زیبا و بکر اطراف نیشابور است که حتی فرصت کمپ زدن در این مناطق فراهم کرده است. و اما ریواسش که سوغات اصلی این شهر است که از زمان‌های بسیار دور به‌عنوان یک منبع مهم درمانی توسط طبیبان به کار گرفته می‌شد و امروزه منبع اصلی تولید ریواس در ایران به‌شمار می‌رود.