تعطیلات شهریور ۱۴۰۳ کجا بریم؟
تعطیلات شهریور ۱۴۰۳ کجا بریم؟

تعطیلات شهریور ۱۴۰۳ فرصتی برای دیدن شهرهای کوهستانی است. روستاهایی خاص با طبیعت بکر و هوای مطبوعی دارند و از سایر مناطق شمال متمایز است.

به گزارش سرمایه فردا، تعطیلات شهریور ۱۴۰۳ که شامل دوشنبه دوازدهم و چهارشنبه چهاردهم است شرایطی را به وجود آورده که بسیاری از کارمندان دولتی به فکر مرخصی بین تعطیلات هستند تا از دوشنبه ۱۲ شهریور تا جمعه ۱۶ شهریور سفر بروند. در این گزارش جاهای دیدنی که در تعطیلات شهریور ۱۴۰۳  میتوان دید پرداخته می‌شود.

۴ روز تعطیلات تعطیلات شهریور ۱۴۰۳  به قدری است که می‌توان یک برنامه طبیعت گردی چید. هم اکنون که اربعین تمام شده و بسیاری گرمای هوای عراق را تجربه کرده‌اند یک هوای خنک کوهستانی می‌تواند دلچسب باشد. بسیاری از شهرهای شمالی کشور شرجی هستند. به همین دلیل همان گرمای تابستان را در آنجا تجربه می کنید. برای نمونه در شهرهای ساحلی از رامسر، نمک آبرود، انزلی و… هوا کاملا شرجی است‌. بنابراین برای تعطیلات شهریور ۱۴۰۳ که هوا گرمتر از سالهای پیش بود شهری مانند کلاردشت، مرزن آباد و عباس آباد را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کنید.

درحال حاضر منطقه مرزن آباد دارای چند نقطه برای تفریح است که می‌توان همانجا کمپ زد و از هوای مطبوع لذت برد. برای نمونه منطقه مکارود، فشکور در مسیر مرزن آباد طبیعت بسیار بکری دارند که از دیدن آن هیچگاه پشیمان نخواهید شد. حتی در صورتی که تجهیزات لازم برای کمپ داشته باشید می‌توانید شب را در آنجا سپری کنید. اما باید علاوه بر امکانات مورد نیاز خواب باید ترانس برق و وسایل محافظتی داشته باشید.
بعد از مرزن آباد مناطقی مانند دولاب، حسن آباد و کینس نظر مسافران را جلب کنند. چون علاوه بر اینکه آب و هوای خنک و معتدل دارند پوشیده از جنگل هستند و از گرمای شرجی لب ساحل خبری نیست.

تعطیلات شهریور ۱۴۰۳ در کلاردشت و عباس‌آباد

درادامه می‌توانید به کلاردشت بروید. این منطقه نیز به دلیل اینکه در بین کوههای پوشیده از جنگل می‌بینید هر روز صبح مه و شبنم را تجربه می‌کنید. در این منطقه روستاهایی مانند اسپند کلا و کردی چال کاملا در دل طبیعت جای گرفته‌اند. اقامت شما در این روستاها یا کمپ زدن در همان محدوده می‌تواند لذت مه صبحگاهی را به شما بدهد. همچنین میتوان در منطقه رودبارک کم زد. رودبارک به دلیل اینکه یک رودخانه کوهستانی وجود دارد مراکز اقامتی و تفریحی نیز وجود دارد. مجموعه مذکور به دلیل اینکه محصور هستند کمپ در آنجا بدون ریسک است و البته میتوان از خدمات مجموعه نیز استفاده کرد.

عباس آباد شهر دیگری است که تعطیلات شهریور ۱۴۰۳ می‌تواند جذاب باشد. هرچند این شهر مانند کلاردشت خنک نیست اما به دلیل اینکه در بین جنگل عباس آباد و همچنین نزدیک دریاست می‌تواند بازدید از دریا و جنگل را برای مسافران فراهم کند. به‌طور قطع در این منطقه نیز می‌توان محیطی نزدیک به جنگل را برای کمپ انتخاب کرد یا از اقامتگاههای موجود در مسیر جاده عباس آباد استفاده کرد.

مهمترین نکته برای سفر به مناطق کوهستانی و کمپ زدن هزینه پایین است. به عبارت دیگر در شهرهای ساحلی فرد باید هزینه بالایی برای اقامت بپردازد چون موقعیت مناسبی برای کمپ ندارند.