عملکرد در صدور بیمه نامه ثالث و خسارت
عملکرد در صدور بیمه نامه ثالث و خسارت

کسرایی نژاد عملکرد در صدور بیمه نامه ثالث و خسارت گفت: از نظر ارزش بیمه نامه ثالث ۱۱۰ درصد و حوادث ۱۰۴ درصد در شش ماهه نخست ۱۴۰۳ رشد داشته است.‌

به گزارش سرمایه فردا، مهدی کسرایی نژاد مدیرکل بیمه های اتومبیل مدیریت بیمه ایران درباره عملکرد در صدور بیمه نامه ثالث و خسارت گفت: در راستای نظارت و بهبود فرایندها و کنترل نسبت خسارت و همچنین ارایه خدمات مطلوب و بهینه به زیان دیدگان حوادث رانندگی اقدام به برنامه ریزی برای حضور در واحد‌های پرداخت خسارت در تهران کرده است. در همین راستا تیم مدیریت در ۱۵ مهر ۱۴۰۳ در شعبه بعثت حاضر شده و فعالیت همکاران در حوزه صدور و خسارت رصد کرده است.

مدیرکل بیمه های اتومبیل مدیریت بیمه ایران افزود: در ابتدا ضمن بررسی عملکرد آماری شعبه برخی از نتایج به این شرح است: مقایسه آمار شش ماهه نخست ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد بیمه نامه شخص ثالث و حوادث ۵۷ درصد رشد داشته است. از نظر ارزش بیمه نامه ثالث ۱۱۰ درصد و در بخش حوادث ۱۰۴ درصد در شش ماهه نخست ۱۴۰۳ رشد داشته است.‌ همچنین بیمه نامه بدنه از نظر تعدادی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۳۴ درصد رشد داشته است.

کسرایی نژاد افزود: فعالیت همکاران بیمه ایران در زمینه صدور چشمگیر بوده است.  همچنین رشد قابل توجه خسارت وجود داشته در بیمه نامه ثالث ۴۲ درصدی و در بخش حوادث رشد ۱۱ درصدی و در حوزه بدنه رشد ۹۴ درصدی مواجه هستیم که باید شعبه نسبت به احصا آسیبها و اصلاح آن اقدام کند. در جلسه‌ای که با تیم مدیریت شعبه برگزار شد آسیب های که مشاهده شد بررسی و راهکارها و آموزشهای لازم ارائه شد.

او افزود: ضمن تشکر از همه همکاران محترم باید توجه کنند که باید در زمینه ارزیابی و پذیرش ریسک‌ها مطلوب اقدام کنند. در بخش خسارت همکاران باید براساس استعلام قیمت قطعات قیمت واقعی خسارت را برآورد و پرداخت کنند.امیدواریم هرچه سریعتر گام موثرتری در کنترل نسبت های خسارت که رشد زیادی داشته اقدام کند.