بیمه تعاون انتخاب اول بیمه گذاران، شبکه فروش و حرفه‌ای‌
بیمه تعاون انتخاب اول بیمه گذاران، شبکه فروش و حرفه‌ای‌

یونس مظلومی با تشریح اهداف و ماموریت شرکت بیمه تعاون گفت:  مطابق با چشم انداز تعریف شده، در افق ۱۴۰۴ شرکت بیمه تعاون انتخاب اول بیمه گذاران، شبکه فروش و حرفه‌ای‌ خواهد بود.

به گزارش سرمایه فردا،  مدیرعامل بیمه تعاون در گفتگو با نبض اقتصاد با اشاره به اینکه در صنعت بیمه، «بیمه زندگی» بخش مهمی از پرتفوی شرکت‌های بیمه ای را به خود اختصاص داده‌ است ، گفت: در واقع بیمه‌های عمر و زندگی از شاخه‌های اصلی صنعت بیمه هستمد و به اندازه تمامی افراد این کره خاکی توان گسترده شدن و ارائه خدمات و «شخصی شدن» دارند. توسعه خدمات  این بیمه ها در ۱۰ یا ۲۰ سال اخیر به قدری سریع بوده، که شرکت‌های تخصصی در رشته «بیمه عمر و زندگی» تاسیس شده‌اند. حتی در بسیاری از موارد با توجه به سیستم تامین اجتماعی و بازنشستگی کشورها، این نوع بیمه نامه‌ها نقش کمکی و مکمل برای صندوق‌های بیمه ای و بازنشستگی ایفا می‌کنند. ‌
یونس مظلومی با بیان اینکه شرکت بیمه تعاون یکی از شرکت‌های بیمه‌ای است که باوجود فعالیت در رشته‌های مختلف بیمه‌ای، در مورد بیمه‌های عمر و زندگی بسیار تخصصی و دقیق فعالیت می‌کند، افزود: در این مجموعه ، «بیمه‌های زندگی» و «بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری» به شیوه‌ای تخصصی و با مزایای کامل حتی به بخش‌های مرتبط با بیمه‌های زندگی پرداخته و سعی در پوشش هرچه بیشتر ریسک‌های مختلف حتی ریسک‌هایی با احتمال وقوع بسیار پایین را دارند.
او با اشاره به اینکه «بیمه‌نامه زندگی» شرکت بیمه تعاون یک بیمه‌نامه با حداقل «۱۰ مورد» پوشش بیمه است، اظهار کرد:  بیمه‌نامه زندگی برای فرد بیمه‌گزار و حتی افراد درجه یک بیمه‌گزار و بازماندگان یک بیمه نامه کامل است.
به گفته او در بیمه تعاون پوشش بیمه آتش‌سوزی منازل و محل کار، مستمری و از کارافتادگی، هزینه پزشکی در اثر حادثه، درمان تکمیلی به همراه پوشش داندانپزشکی وجود دارد.در مجموع «بیمه زندگی» در شرکت بیمه تعاون یکی از شاخص‌های مهم و قابل توجه است.
او با اشاره به اینکه بیمه نامه زندگی “بیمه تعاون” یکی از بیمه نامه‌هایی است که در صنعت حرفی برای گفتن دارد. گفت: نقطه سر به سری این بیمه‌نامه پنج یا شش سال است. ما در شرکت بیمه تعاون برای بیمه گزاران‌ در گام نخست، هزینه‌های اداری و بیمه‌گری را به گونه‌ای تنظیم کرده ایم که زودتر به سود برسند. در همین راستا جشنواره های متنوعی در طی سال برگزار می‌شود، که با جوایز برای بیمه‌گذاران و هم تخفیفات ویژه در هزینه‌ها جذابیت برای خرید این بیمه نامه را افزایش دهیم. همچنین، یک بیمه‌نامه آتش‌سوزی رایگان برای سال اول به عنوان هدیه از طرف شرکت برای هر بیمه‌گزار درنظر گرفته می‌شود.
او با تاکید بر اینکه برای موسسه ملل و بانک توسعه تعاون خدمات بیمه ای ارائه می شود گفت: این همکاری با بانک توسعه تعاون در زمینه‌های عمر، مانده بدهکار و سایر خدمات بیمه‌ای است. اما کل پرتفوی این بانک در نزد بیمه تعاون نیست. دلیل آن هم این بود که برای بیمه‌گری این مجموعه مناقصه برگزار شد به خصوص در مورد بیمه درمان تکمیلی، مناقصه هم شرایط خاص خودش را دارد بنابراین طبیعی بود که در این رقابت شرکتی که قیمت مناسب‌تری اعلام کند برنده مناقصه باشد.

شناسایی ریسک‌ها و اقدامات پیشگیرانه در بیمه نامه اموال
او با تاکید بر اینکه امسال قراردادی با بانک «قرض‌الحسنه مهر ایران» منعقد شده است، اظهار کرد: از آنجایی که این قرارداد در راستای حمایت از بیمه‌نامه‌های زندگی، بسته شد؛ طرح مشترکی به نام «مهر زندگی» ارائه شد که بانک عامل ۲۰۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد برای بیمه‌گذاران درنظر گرفته که فقط برای خرید بیمه‌نامه زندگی است.
او درباره کاهش تقاضا برای بیمه اموال گفت: با توجه به شرایط تحریم و همچنین افزایش سن ریسک‌ها (ساختمان‌ها، ماشین‌آلات و ….) و فرسودگی تجهیزات و عدم جایگزینی مناسب و به موقع برای آنها، موجب بالا رفتن ریسک و افزایش خسارت قابل توجه شده است.همچنین با توجه به تورم و افزایش ارزش اموال، ضروریست با توجه به شرایط موجود در کشور و جلوگیری از ایجاد بازار رقابت بیمه‌ای ناسالم و عدم پذیرش شرایط غیرمعقول و غیرفنی بیمه‌گذار، نسبت به شناسایی ریسک‌ها و اقدامات پیشگیرانه جهت کنترل خسارات احتمالی اقدام شود و برنامه‌ریزی‌های مناسب و ایجاد یکپارچگی در صنعت بیمه جهت ارائه نرخ های فنی صورت پذیرد.
او درباره راهکارهای کاهش ریسک بیمه گذاران گفت: از جمله مواردی که جهت کنترل و کاهش ریسک در بیمه‌‌های اموال می‌توان در نظر گرفت، راهکارهایی به ظاهر ساده اما بسیار مهم است. برای مثال انجام بازدید اولیه و شناسایی ریسک (نقاط ضعف و قوت) در خصوص تجهیزات، ماشین آلات و… و همچنین تجهیزات ایمنی و اطفایی مستقر در محل، شناسایی توانایی‌های بیمه‌گذار در مواجهه با بحران و نحوه کنترل آن است. همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی(تئوری و عملی) مستمر برای برای شبکه فروش، بازدیدهای دوره‌ای از ریسک‌های بیمه شده و الزام به بیمه‌گذار جهت کنترل‌های دوره و تعمیرات نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات، طراحی محصولات بیمه‌ای جدید بر اساس نیاز صنایع نوظهور، جمع‌آوری بانک اطلاعاتی در خصوص بیمه‌گذاران و به روز رسانی آنها، واگذاری اتکایی مناسب ریسک‌ها در داخل و خارج از کشور، ایجاد کنسرسیوم برای ریسک‌های بزرگ و پر ریسک شناسایی مخاطرات مربوط به فعالیت شغلی و تطبیق و شناسایی خطرات بالفعل و بالقوه، اکچوئری ریسک و تعیین حق بیمه و شرایط فنی و خصوصی متناسب با ریسک و همراهی صنعت بیمه و بررسی موقعیت مکانی محل مورد بیمه و وقوع خسارات حادث شده گذشته در اثر خطرات و بلایای طبیعی و بررسی ریسک های موجود در همجواری‌ها از دیگر عوامل موثر هستند.

هماهنگی و تعامل بیشتر صنعت بیمه با نهادها
او ادامه داد: هماهنگی و تعامل بیشتر صنعت بیمه با نهادها و سازمان‌هایی  مانند سازمان آتش‌نشانی، ژئوفیزیک تهران، مدیریت بحران، سازمان استاندارد، هواشناسی و …که در خصوص اقدامات پیشگیرانه، کاهش خسارات و کنترل بحران فعال هستند می تواند به کاهش ریسک کمک کند.
او درباره اهداف و چشم‌انداز کوتاه مدت و میان‌مدتی «بیمه تعاون» گفت: همراستا با تدوین سند چشم انداز صنعت بیمه در افق ۱۴۰۴ و ابلاغ آن به تمام شرکت‌های بیمه از سوی بیمه مرکزی ج.ا.ا در سال ۱۴۰۰، شرکت بیمه تعاون نیز نسبت به تدوین چشم انداز، ماموریت، اهداف و استراتژی‌های خود اقدام کرده است. مطابق با چشم انداز تعریف شده، در افق ۱۴۰۴ شرکت بیمه تعاون انتخاب اول بیمه گذاران، شبکه فروش و حرفه‌ای‌ خواهد بود. به همین منظور شرکت، ارائه خدمات بیمه‌ای متمایز، نوآوری در محصول را با فراهم آوردن آرامش خاطر برای مشتریان و حرکت در مسیر سرآمدی را ماموریت خود می‌داند. در همین راستا راهبردهای شرکت شامل؛ توسعه بیمه تعاون در تمامی ابعاد از طریق گسترش و تنوع محصولات، خدمات و بازار، نوآوری در محصولات و توسعه فروش با هدف افزایش سهم بازار، حفظ سطح توانگری مالی در سطح یک، معرفی برند و شخصیت‌پردازی بیمه تعاون است.
او افزود: ما از ابزارهای متعددی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده کمک گرفته‌ایم. در همین راستا پروژه‌ها و برنامه‌های اجرایی مختلفی در سطوح مختلف شرکت تعریف شده که مهمترین آنها حفظ و بهبود کیفیت خدمت‌رسانی در «صدور» با هدف حفظ رضایت مشتریان در سطح ۹۵ درصد، بهبود کیفیت خدمت‌رسانی در «بخش خسارت» با هدف حفظ رضایت مشتریان در سطح ۷۵ درصد، افزایش تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با هدف همکاری با ۷۵۰۰ مرکز، طراحی و ارائه محصولات جدید، توسعه خرده فروشی، وفادارسازی مشتریان با راه اندازی باشگاه مشتریان، توسعه کانال‌های توزیع از نظر کمیت و کیفیت با هدف افزایش نمایندگان عمومی و کلی به دو هزار نماینده، توسعه زیر ساخت فروش دیجیتال است.
او با بیان اینکه رویکرد بیمه تعاون همواره توجه همزمان به نیازها و انتظارات کلیه ذی‌نفعان از جمله سهامداران، نهادهای نظارتی، مشتریان، کارکنان، شرکای تجاری و جامعه و تلاش برای جلب رضایت بوده است. تاکید کرد: امید است با اجرای این برنامه‌ها نه فقط شرکت بیمه تعاون به اهداف خود دست یابد، بلکه در راستای اعتلای صنعت بیمه نیز گام‌های موثری را بردارد.