نگاهی به بی‌عدالتی اجتماعی و اقتصادی
نگاهی به بی‌عدالتی اجتماعی و اقتصادی

برخی عامل اساسی شرایط بی‌عدالتی اجتماعی و اقتصادی خود افراد می‌دانند. به مخاطبان خود رهنمود می دهند که برای خوشبختی و سعادتمند شدن باید تلاش کنند.

به گزارش سرمایه فردا، غلامرضا علی زاده : مدتی است گروهی در شبکه های اجتماعی، سعی می‌کنند که بی‌عدالتی اجتماعی و اقتصادی موجود در جامعه و گسل های ژرف و عمیق طبقاتی را ناشی از عملکرد فردی تبیین کنند. این ایده را القاء نمایند که اگر شما فقیر به دنیا بیائید مقصر نیستید ولی اگر فقیر از دنیا رفتید، مقصر آن خودتان هستید.
به باور ابن گروه تهیدستان زیر ستم چپاول و غارت، متهم و مقصر اصلی و عامل اساسی شرایط زیسته ی فقیرانه و بی‌عدالتی اجتماعی و اقتصادی هستند. به مخاطبان خود رهنمود می دهند که برای خوشبختی و سعادتمند شدن باید تلاش کنند، تا انرژی های شعور کیهانی رابه سمت خود جذب و جلب نمایند. برای هدایت انرژی های کهکشانی به سوی مخاطب دستورالعمل هایی نیز ارایه می دهند.
توصیه این است که در هر حال شاد باشید و به داشته هایت بیندیشید تا انرژی های مثبت کائنات، ثروت و مکنت را به سوی  شما سرازیر کند. بحث دستگاه فلسفی “اپیکوریسم” یا “زنونیسم” و خاستگاه روان شناختی “آیزنگ” در موضوع لذت جویی و درد گریزی درمیان آن ها مطرح نیست. بلکه بخشی از اعضای این جریان که بر بی‌عدالتی اجتماعی و اقتصادی در شبکه های اجتماعی تاکید دارند آگاهانه یا ناآگاهانه نقش پیاده نظام را برای اجرایی کردن استراتژی های توجیهی برنامه ریزان نرم افزاری و مغز افزاری نئولیبرالیسم  ایفا می کنند.
در تحلیل نهایی، محتوای آموزه های آن ها پارادایم  تسلیم طلبی، انقیاد و هماهنگی بی چون و چرا با شرایط موجود را به مخاطبان خود تزریق می کند.
باید خاطرنشان شوم که اکثر طرفداران این نحله ی فکری از لایه های مرفهان بی درد و برخوردار از امکانات جامعه هستند. تجربه‌ی  زیسته‌ی بسیاری از آن ها از گرسنگی،  به رژیم غذایی سخت برای شکل دهی به تناسب اندام  روزآمد شان، خلاصه می شود.

موارد زیربخشی از گزاره های هدفمند القایی متولیان بی‌عدالتی اجتماعی و اقتصادی  است

۱– در همه حال و در هر شرایطی باید شاکر باشیم.
۲– در هیچ موردی قضاوت نکنیم.
۳– در امور مربوط به مدیریت شعور کیهانی دخالت نکنیم.
۴– هرچه برای ما مقدرشده است همان برایمان پیش می آید.
۵– معالجه ی واقعی با فرادرمانی امکان پذیراست و باید آن را جایگزین درمان پزشکی نوین کنیم.
۶– بیماران سرشار از غیرارگانیک ها هستند به انها نزدیک نشویم زیرا غیر ارگانیک های موجود در آنها وارد وجود ماشده و ما را هم مبتلا می سازند.
۷– با کسانیکه از وضعیت خود می نالند و شکوه و شکایت می کنند، دوستی نکنیم زیرا. انها گسترش دهنده ی  انرژی های منفی هستند که  سلامت ما رابه خطر می اندازند.
۸– بیماران دشوار درمان رابه حال خود رها کنیم تا خواست هوشمند کیهانی در مورد آنها اعمال شود.
۹– اگر فقیر هستیم.  دلیل آن، ناتوانی ما در جذب انرژی های کیهانی ست
۱۰– پس اگر فقیر از دنیا برویم مقصر آن خود ما هستیم.
۱۱– بلایای طبیعی نتیجه ی اشتباهات فرد فرد ماست.
۱۲– بدبختی های  ما نتیجه ی عملکرد ماست و مسئولیت آن برعهده ی خود ماست.

بازتاب بی‌عدالتی اجتماعی و اقتصادی

۱– نظریه پردازان این نگرش که خودتان مقصر بی‌عدالتی اجتماعی و اقتصادی هستید آگاهانه و ناآگاهانه توجیه گر نظام های ستمگر ومناسبات ظالمانه نئولیبرالیسم موجودهستند
وتحسین گرموقعیت وتوجیه کننده ی جایگاه به ناروا اکتسابی طبقه سرمایه دار ی دلال وچپاول گر ودزدان ثروت ملی می باشند 
۲–نظریه پردازان این گروه ،طرفدار وپذیرای وضع موجود هستند
آنها به ناحق  فقیرشدگان جامعه را، وادارمی کنند که تسلیم  شرایط زیسته موجود شوند
۳–متولیان این جریان  ثروتمندان غارنگر رانه تنها تبرئه می کند، بلکه انها رامحبوب ومورد عنایت  وتوجه  شعور کیهانی می دانند
واین باور را به افرادالقا می کنند که علت ثروتمند شدن ثروتمندان این است که آن ها توانسته اند  درجذب انرژی های مثبت کیهانی موفق عمل  کنند.

کارکرد آموزش های این گروه


۱– پذیرش و تسلیم شدن بدون قید و شرط افراد،در مقابل  زیسته اجتماعی و شرایط موجود و نهادینه  کردن و توجیه آن در ذهن آموزش گیرندگان  و تشویق و تاکید عمل به آن .
۲–  متولیان این نگرش، انسانها را عادت می دهند تا تمامی  بی عدالتی ها را تحمل کنند و نه تنها اعتراض نکنند بلکه همیشه و درهمه حال رضایتمند و شکرگزار باشند.
۳– آموزشگران این نگرش به مخاطبان القاء می کنند به داشته هایشان بیندیشید تا شاد باشند.مثلا القاء می کنند که مردان ثروتمند غالبا طاس اند ولی شما موهای پرپشت دارید. یا ثروتمندان  همواره نگران حفظ دارایی هایشان هستند و خواب و خور و آرامش  ندارند و دچار استرس هستند ولی شما که چیزی ندارید در مقابل آرامش دارید.

۷– گردانندگان اصلی این گروه  دانسته یا ندانسته سربازان و ژنرال های نظام غارتگرانه ی سرمایه داری جدید (نئولیبرالیسم )هستندو دراین زمان  بارنگ ولعاب مناسب.و با سوء استفاده از واژگان جذاب و ریشه دار موجود در تاریخ ادبیات ایرانی  درخدمت نظام غارت و چپاول عمل می کنند.