بهره برداری از تمام پروژه های فولاد سنگان در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵
بهره برداری از تمام پروژه های فولاد سنگان در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵

علی امرایی با اشاره به اجرای پروژه هایی در حوزه کنسانتره، نیروگاه  و… گفت: چشم انداز شرکت فولاد سنگان این است که تمام پروژه ها در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به بهره برداری  برسند.

به گزارش سرمایه فردا، علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان  با اشاره به اینکه شرکت تولید کننده ۵ میلیون تن گندله و ۵ میلیون تن کنسانتره است، گفت: در حال حاضر طرح های توسعه ای زیادی در دست اجرا داریم که یکی از این طرح ها تولید کنسانتره هماتیتی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی و ۴۵۰ هزار میلیارد ریالی است.
او با تاکید بر اینکه توسعه کنسانتره از ۵ به ۷.۵ میلیون تن با سرمایه گذاری اولیه ۵۰ میلیون یورویی در دست اقدام است، تصریح کرد: در حال حاضر قراردادی با شرکت های دانش بنیان منعقد کردیم و آن استفاده از کانی های کم عیار آن هماتیتی است که این روش برای نخستین بار در کشور انجام می شود و به واسطه اینکه آهن کم عیار هماتیت به مگنت و پرعیار تبدیل می شود ارزش افزوده مناسبی برای کشور به همراه دارد.
امرایی با نگاهی به برنامه های شرکت برای تولید فولاد سبز، تصریح کرد:  در حال حاضر آب مورد نیاز مجمتع فولاد سنگ آهن از طریق پساب شهر تایباد تامین می شود.
مدیرعامل فولاد سنگان با تاکید بر اینکه پروژه انباشته مکانیزه باطله های سنگ آهن برای نخستین بار در کشور اجرا می شود که هیچگونه آلایندگی زیست محیطی ندارند، اظهار کرد: در حال حاضر نیروگاه بادی ۲۰۰ مگاواتی در دست اجرا داریم و از آنجایی که هم اکنون ۱۰۰ مگاوات مصرف برق داریم و از آنجایی که پروژه های توسعه ای هم در دست اجرا هستند مصرف برق مجتمع تا ۱۵۰ مگاوات افزایش می یابد به همین دلیل اجرای پروژه ۲۰۰ مگاواتی می تواند نیاز شرکت را به طور کامل برآورده کند.
او درباره سهمیه بندی گاز و تاثیر آن روی تولید شرکت، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال گذشته ۱۲۰ روز شرکت با مشکل قطعی گاز و برق روبرو بوده با توجه به پروژه هایی که تعریف شده و همچنین در زمینه همکاری با شرکت نفت برای استحصال گاز امیدواریم که این مشکلات قطعی گاز و برق در سال های آینده به طور کلی برطرف شود.
او با تاکید بر اینکه تمام محصولات شرکت به فولاد مبارکه تحویل می شود، اطهار کرد: چشم انداز شرکت این است که تمام پروژه های شرکت در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به بهره برداری می رسند.