بهترین خودرو ایرانی برای سرمایه گذاری کدام است ؟
بهترین خودرو ایرانی برای سرمایه گذاری کدام است ؟

با خروج پژو پارس از فهرست شرکت‌های تولیدی ایران خودرو ۲۰۷ دستی پانوراما بهترین خودرو ایرانی برای سرمایه گذاری است.

به گزارش سرمایه فردا، بهترین خودرو ایرانی برای سرمایه گذاری در سال‌های گذشته ۲۰۷ اتوماتیک و پارس معمولی بود و tu5 بود. اما حالا شرایط کمی تغییر کرده با خروج پژو پارس از فهرست شرکت‌های تولیدی ایران خودرو ۲۰۷ دستی پانوراما بهترین خودرو ایرانی برای سرمایه گذاری شد.

قبلا ۲۰۷ اتومات بیشترین سود را در ثبت‌نام خودروهای ایرانی می‌داد. اما حالا شرایط تغییر کرده و ایران خودرو آنقدر تولید ۲۰۷ اتوماتیک را افزایش داد که دیگر تقاضا اشباع شد. از طرف دیگر ۲۰۷ دستی پانوراما طرفداران ۲۰۶ را به خود جذب کرده‌است. این خودرو امکانات ۲۰۷ اتومات را دارد با این تفاوت که حس رانندگی خودرو دستی را نیز دارد. همین مسأله باعث شده فعلا تقاضای بالایی داشته باشد

بهترین خودرو ایرانی در تصادفات

در حال حاضر درباره وضعیت ایمنی کم خودروهای ایرانی حرف و حدیث های زیادی مطرح است. اما به طور قطع برخی خودروها در رتبه‌بندی شرایط بهتری دارند. در بین تولیدات داخلی بهترین خودرو ایرانی در تصادفات دنا است، البته گفته می‌شود شاهین نیز در بین خودروهای سایپا بهتر است.

کم مصرف ترین خودرو داخلی

در حال حاضر کم مصرف ترین خودرو ایرانی پراید و ۲۰۶ تیپ ۲ است. هرچند این خودروها از رده خارج شده‌اند و با فرسوده شدن خودرو مصرف آنها بالا می‌رود. اما در زمان خود جزو کم مصرفترین خودروها بوده اند. در شرایط کنونی ۲۰۷ دستی و رانا جزو خودروهای کم مصرف هستند.

ال ۹۰ در بازار خودرو ایران نیز جزو خودروهای کم خرج محسوب می‌شود. این خودرو نیز مدلهای قدیمی آن در بازار موجود است و در کنار ساندرو متقاضیان خودروهای خانوادگی کم خرج را جذب کرده‌ان. به تازگی پارس خودرو مدلی مشابه ال ۹۰ قرار شده به بازار عرضه کند. با توجه به اینکه ال ۹۰ به نوعی با قطعات مشابه داخلی کپی برداری شده باید دید که آیا این خودرو میتواند از نظر کیفیت با ال ۹۰ سابق رقابت کند.