بهبود درآمد عملیاتی بانک ایران زمین
بهبود درآمد عملیاتی بانک ایران زمین

گزارش کدال حکایت از بهبود درآمد عملیاتی بانک ایران زمین در سال جاری دارد که درنتیجه اجرای پروژه بانکداری الکترونیک و همچنین جذب مشتریان جدید اتفاق افتاده که منجر به رشد درآمد حاصل از تسهیلات و …شده است.

به گزارش سرمایه فردا، بانک ایران زمین با نماد وزمین در صورت های مالی سه ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل تر در زیان کاهش داشته و این موضوع حکایت از بهبود در عملکرد بانک است. به طوری که این بانک در سه ماهه سال جاری با رشدی ۳۹۶ درصدی در سودسازی از درآمد ۳۲۳ میلیارد تومان از محل تسهیلات و سرمایه گذاری به درآمدی ۱۶۰۲ میلیارد تومانی رسیده است.
همچنین این بانک در مجموع درآمد عملیاتی ۱۵۸۹ میلیارد تومانی داشته و از طرف دیگر ۴۱۹ میلیارد تومان هزینه های اداری و عمومی بانک بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۶۷ درصدی داشته است و همچنین هزینه های مالی بانک ۵۳۳ میلیارد تومان بوده و منجر شده که سود عملیاتی آن را تحت تاثیر قرار دهد، اما از آنجایی که بانک مطابق با قانون رفع موانع تولید املاک مازاد خود را به مزایده گذاشته است، پیش بینی می شود در سال جاری بتواند درآمد غیرعملیاتی قابل توجهی را کسب کند و از این طریق هزینه های مالی را جبران کند.
از طرف دیگر یکی از مهمترین برنامه های بانک ایران زمینه در سال جاری ایجاد بهره وری و کارآمدی در عملیات اجرایی است تا بتواند هزینه های مالی و اداری را تا جایی که ممکن است کاهش دهد، یکی از راهبردهای بانک در این راستا تقویت بانکداری الکترونیک است تا بدون شعب بانکی بتواند حداکثر خدمات را ارائه دهد.
گزارش های عملکردی بانک درباره وضعیت جذب سپرده های بانکی هم تاییدی بر این موضوع است که توانسته اعتماد تعدادی بیشتری از مشتریان را جذب کند، از این رو پیش بینی می شود درآمد عملیاتی بانک در سال جاری جهشی قابل توجه داشته باشد و بار دیگر روند معاملات سهام بانک را مثبت کند.

بهبود درآمد عملیاتی بانک ایران زمین
هرچند در شش ماهه اخیر بورس با جو منفی همراه بوده و معاملات اکثر نمادها منفی شده و بازدهی های منفی بالایی هم ثبت شده است، اما با توجه به اینکه در شرایط کنونی نماد وزمین به محدوده حمایتی میدلاین کانال نزولی نزدیک شده پیش بینی می شود کم کم با افزایش تقاضا مواجه شود، هرچند در مقطع کنونی هم تابلوی معاملات نشان می دهد فروشنده چندانی هم در این سهم وجود ندارد و بیشتر عرضه ها کاذب و از سوی نوسان گیرها اتفاق افتاده است.
همچنین بانک ایران زمین به عنوان یک نئوبانک در  مبادلات تجاری  شرکت های نوپا مشارکت می کند و اولویت های اصلی خود را اقدامات موثری برای بهبود ارائه خدمت بانکی قرار داده است، به گونه ای که هم اکنون ایران زمین با صدور ضمانتنامه، گشایش اعتبارات اسنادی، ارائه خدمات در کمترین زمان بیشترین مشتری را از بین فعالیت های خرد اقتصادی دارد. بر همین مبنا مشتریانی بانک به دنبال دریافت خدمات با صرف کمترین زمان هستند، با ایجاد و توسعه بستر خدمت رسانی ایران زمین بیشتر مبادلات مالی خود را به این بانک منتقل کرده اند.
از طرف دیگر بانکداری دیجیتال ایران زمین با سازماندهی دریافت‌ها و پرداخت‌ها، امر مبادلات تجاری و بازرگانی شرکت ها را تسهیل کرده که این امر خود موجب ادامه افزایش درآمد عملیاتی بانک می‌شود. 
چراکه بسیاری از بنگاه های اقتصادی کشور روزی در قالی یک کسب و کار کوچک فعالیت خود را شروع کرده بودند و کمک کم رشد کرده اند، از این رو در مقطع کنونی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و همچنین بر مبنای طرح های اقتصادی مشتریان بانک ایران زمین حمایت تسهیلاتی را از فعالیت های تولیدی و کسب و کارهای نوپا را در دستور کار قرار داده و گزارش ها حکایت از این است که بانک ایران زمین توانسته رضایت مشتریان را در این بخش جلب کند.
در شرایط کنونی اقتصاد کشور با تورم حدود ۴۵ درصد مواجه است، از این رو بانک ها هم در پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین با چالش مواجه هستند، با این حال در مقطع کنونی ایران زمین در مسیر جلب رضایت مشتریان و حمایت از اقتصاد کشور حرکت کرده و توانسته با جذب سپرده های جدید درآمد عملیاتی خود در این بخش را بهبود بخشد.