آخرین اخبار

جزئیات برنامه اسرائیل علیه ایران

به گزارش سرمایه فردا، اسرائیل همچنان در حال پروپاگاندا درباره حمله به ایران است. کانال ۱۴ اسرائیل اعلام کرد بایدن درخواست کرد که به تاسیسات هسته ای یا نفتی در ایران حمله نشود و نتانیاهو پاسخ داد که این یک فرصت تاریخی است.برنامه اسرائیل علیه ایران گسترده خواهد بود.
عراقچی در گفتگو با الجزیره گفت: کانال‌های دیپلماتیک با آمریکا باز است . این کانال‌های دیپلماتیک با آمریکا از طریق کشورهای دیگر باز بوده و به طور غیرمستقیم تبادل نظر می‌کنیم.
در مقابل رویترز نیز خبر داده کشورهای حوزه خلیج فارس به واشنگتن فشار می آورند تا از حمله اسرائیل به میادین نفتی ایران جلوگیری کند.
واشنگتن به اسرائیل پیشنهاد می کند به جای ضربه زدن به اهداف اقتصادی در ایران، دور جدیدی از تحریم های اقتصادی را علیه تهران اعمال کند. رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که اسرائیل مقدمات حمله به ایران را به پایان رسانده و اکنون منتظر تایید کابینه دفاعی برای اجرای برنامه اسرائیل علیه ایران است.

برنامه اسرائیل علیه ایران اطلاعاتی با نظامی ؟

همچنین اسرائیل به دنبال فشار به آمریکاست تا تقابل این کشور با ایران را به میدان جنگ بکشد. اما آمریکا به دلیل اینکه به انتخابات نزدیک بوده و از طرف دیگر درگیری با ایران هیچ منافعی برای آن به همراه ندارد. حتی منافع این کشور در منطقه نیز به خطر می‌افتد به همین دلیل تمایلی به تشدید درگیری در منطقه ندارد.
به همین دلیل اسرائیل برای جبران کاستی ها به اقدامات اطلاعاتی روی آورده است. به طوری که ابتدا میگفتند سردار قاآنی را ترور کردیم. و حالا رسیده اند به اینکه سردار قاآنی زنده است و در ایران تخت بازجویی است.  اخبار در مورد سردار قاآنی به معنای این است که رژیم صهیونیست قصد دارد کاری اطلاعاتی مهمی در کشورمان انجام بدهد. احتمالاً پس از تمرکز زدایی از سیستم امنیتی، قصد حمله نظامی دارد. اسرائیل توانایی حمله گسترده به ایران را ندارد و با ایجاد جنگ روانی می خواهد ایران را تضعیف و سپس با بازی رسانه ای برنده این میدان باشد .

ابوعلی عسگری مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق گفت: بار دیگر تاکید می کنیم که هرگونه هدف گیری علیه کشور ما، عراق یا استفاده از زمین و آسمان آن برای هدف قرار دادن جمهوری اسلامی، پاسخ گردان های حزب الله محدود به این نهاد نخواهد بود. بلکه به پایگاه ها، اردوگاه های آمریکا حمله خواهد کرد.
  آمریکا پیام جدیدی از طریق سوئیس به ایران مبنی بر لزوم انطباق با پاسخ اسرائیل در ازای فشار واشنگتن بر تل آویو برای عدم گسترش عملیات زمینی خود در لبنان ارسال کرد.
درواقع آمریکا به صورت غیرمستقیم به ایران اعلام کرده است که اگر اسرائیل متناسب با حمله موشکی تو ضربه وارد کرد اقدامی انجام ندهد تا ما به اسرائیل فشار بیاریم جنگ با لبنان را تموم کند.
رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند که «هر کسی فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران در مخیله اش عبور کند باید خود را آماده دریافت سیلی های محکم و مشت های پولادین کند… با استواری ، با قدرت کامل پاسخ خواهیم داد»

modir

Recent Posts

درآمد شرکت های دانش بنیان ایرانی چقدر است؟

۹ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در ایران وجود دارد، درآمد شرکت های دانش…

4 ساعت ago

امنیت غذایی و حفظ حقوق مالکیت اراضی در زون جنگلی

حفظ حقوق مالکیت اراضی و املاک باید بر روی عبارت نسق زراعی تمرکز کرد که…

6 ساعت ago

جایگاه فرهنگی استاد شجریان

به گزارش سرمایه فردا، مواضع جدی انتقادی استاد شجریان نسبت به حکومت سهم اندکی در…

6 ساعت ago

تغییرات جمعیت حیات‌وحش جهان

جمعیت حیات‌وحش جهان طی ۵۰ سال به طور متوسط ۷۳ درصد کاهش یافته است، چون…

6 ساعت ago

اقدامات صهیونیستها ادامه سیاست غصب سرزمین فلسطین

اقدامات صهیونیستها ادامه سیاست غصب سرزمین فلسطین است که از از فردای تشکیل حکومت صهیونیستی…

6 ساعت ago

جنگ اسرائیل در لبنان تمام می شود؟

جنگ اسرائیل بیش از یک‌سال است ادامه دارد. دامنه هایش به یمن، ایران،کرانه باختری و…

6 ساعت ago