بررسی آیین نامه اجرایی واردات خودرو دست دوم فردا در هیات دولت
بررسی آیین نامه اجرایی واردات خودرو دست دوم فردا در هیات دولت

یک منبع آگاه با اشاره به بررسی تصویب آیین نامه اجرایی واردات خودرو دست دوم که فردا در هیات دولت برگزار می شود گفت: همچنین طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ دولت باید خودروهای مناطق آزاد را نیز پلاک گذاری ملی کند.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار سرمایه فردا گفت: آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم در دستور کار هیات وزیران قرار گرفته و در نخستین جلسه هیات دولت که فرداست این آیین نامه مورد بررسی و تصمیمی گیری قرار می گیرد.

همچنین در حال حاضر آیین نامه واردات خودروهای دست دوم در کمیسیون های اصلی و فرعی مورد تصویب قرار گرفته و در نوبت تایید هیات وزیران است.

طبق این آیین نامه سقف حجم خودروهای وارداتی تا ۲۵۰۰ سی سی است  و شرط واردات کارت بازرگانی و اسقاط خودرو و نیز منشا ارز باید خارجی باشد و مشمول خودروهای لوکس نباشد و ارزش آن هم زیر ۲۰ هزار دلار باشد. ضمنا خریداران خودروهای وارداتی دست دوم تا ۵ سال امکان فروش ندارند.

درباره خودروهای مناطق آزاد هم برابر بند ث قانون بودجه سال ۱۴۰۲  وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده است نسبت به ارائه آیین نامه پلاک گذاری خودروهای مناطق آزاد و تجاری هم ظرف یک ماه اقدام کند.

آیین نامه شماره گذاری خودروهای مناطق آزاد هم در دستور کار کمیسیون های دولت قرار گرفته است. بر مبنای این تصمیم دولت باید خودروهای مناطق آزاد را پلاک گذاری ملی کند و از این طریق امکان انتقال خودرو از مناطق آزاد به سرزمین اصلی نیز ممکن می شود.