ایستگاه‌های شارژر خودرو برقی در کشور کجاست !
ایستگاه‌های شارژر خودرو برقی در کشور کجاست !

به گزارش سرمایه فردا، با وجود اینکه به تازگی سخنگوی صنعت برق وعده افزایش ایستگاه‌های شارژر خودرو برقی در کشور داده بود. اما وزارت نیرو گفته برنامه‌ای برای شارژ خانگی خودروهای برقی ندارد.

از سال گذشته نیز شنیده می شد که وزارت صمت به گسترش استفاده از خودروهای برقی علاقمند است اما وزارت نیرو به دلیل ناترازی برق چندان تمایلی به این مساله ندارد.

حالا با ورود برقی ها ، وزارت نیرو به بزرگترین مانع توسعه این محصولات تبدیل شده است .

هر چند هیات دولت به تازگی لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو را به منظور تسهیل ورود خودروهای برقی تصویب کرده اما به نظرمی رسد پیش از هر اقدامی برای توسعه برقی ها، باید نظر وزیر نیرو در این زمینه جلب شود.

واردات ۱۰ هزار خودروی برقی

فرض کنید در شرایط کنونی که ۱۰ هزار خودروی برقی برای استفاده شخصی وارد کشور شده ، خریدار این یک محصول برقی برای شارژ خانگی به وزارت نیرو مراجعه می کند.

این در شرایطی است که وزارت نیرو هیچ پروتکل تعریف شده ای برای این خریدار و هزاران خریدار دیگر در جهت استفاده از شارژ خانگی ندارد.

هر چند وزارت نیرو نیز به دلیل ناترازی در بخش انرژی ،قادر به پاسخگویی در تامین برق خودروهای برقی نیست ،  با این حال آنچه باعث شگفتی است ناهماهنگی و برنامه‌ریزی جزیره‌ای در این زمینه است.

به نظر می رسد پیش از ورود برقی ها و الزاماتی که برای وارد کنندگان در این زمینه تعریف شده ، باید یک شورای تعاملی با حضور دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ، هدایت این امر مهم را عهده دار می شد.