جنگ ایران و اسرائیل به کجا می‌رسد ؟
جنگ ایران و اسرائیل به کجا می‌رسد ؟

به گزارش سرمایه فردا، جنگ ایران و اسرائیل فعلا در هاله‌ای از ابهام است. در این گزارش سناریوهای آن مورد بررسی قرار می گیرند.

مهدی جلالی: محور مقاومت طی روزهای آینده به صورت ترکیبی صدها موشک و پهپاد روانه سرزمین های اشغالی خواهند کرد. در وهله اول با موشک های هایپرسونیک حساس ترین مراکز نظامی رژیم صهیونسیتی را با خاک یکسان خواهد کرد. در جنگ ایران و اسرائیل به دلیل آمادگی از پیش تعیین شده تلفات کم خواهد بود. ولی همزمان چند ترور مهم رو هم انجام خواهد داد و این نوع عملیات رژیم صهیونسیتی را در دنیا خوار و ذلیل خواهد کرد و رژیم صهیونسیتی برای حفظ موازنه بازدارندگی طبق طراحی از پیش تعیین شده نقاط حساسی از لبنان را که از قبل طراحی کرده است با نیروی هوایی خودش آن ها را مورد اصابت قرار خواهد داد. همزمان جنگ همه جانبه زمینی را با لبنان آغاز می‌کند و آمریکا هم مجبور هست که در این جنگ پشتیبان رژیم صهیونسیتی باشد. بنابراین ایران باید خودش را برای یک جنگ چند ماهه رفت و برگشتی آماده کند که بدین منظور باید سه نقطه ضعف خودش را برطرف کند:

۱باید بتواند بر بازار داخلی کنترل داشته باشد و از روی هیجانات قیمت ها جهش پیدا نکنند. ۲ایران نیاز به سوخو ۳۵ روسیه دارد‌که گفته می‌شود ۲۴ فروند به ایران تحویل شده‌است.
۳_ایران نیاز به تعداد بیشتری پدافند دفاعی دارد.
بنابراین پاسخ ایران و محور مقاومت برای تامین شرایط فوق یه خورده با تاخیر انجام خواهد شد.
ولی موضوعی که مشخص هست این است که در مراحل اولیه جنگ مراکز اقتصادی دو کشور طبق یک قرارداد نانوشته مورد اصابت قرار نخواهد گرفت. چون هر دو کشور قابلیت فلج شدن در این زمینه را دارند.
در مراحل اولیه جنگ فقط مراکز نظامی اطلاعاتی و مراکز هسته ای و ناوگان دو کشور مورد حمله قرار خواهد گرفت. ولی اگه رژیم صهیونسیتی به مرحله نابودی نزدیک بشود قطعا دیوانه وار هر خطوط قرمزی را رد خواهد کرد. هم مراکز اقتصادی را هدف قرار می‌دهد و هم از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

ایران و اسرائیل با نقش محوری مقاومت

بنابراین ایران باید در یک سطح متعارفی جنگ را مدیریت کند و سپس بعد از حصول نتایج مدنظر با مذاکره با واسطه ها خودش را از جنگ بیرون بکشد.
همچنین حزب الله و یمن در جنگ همه جانبه با رژیم صهیونسیتی قرار داشته باشند. قطعا اگه ضربات ایران به رژیم صهیونسیتی درناک و مهلک و سهمگین باشند رژیم صهیونسیتی از این موضوع استقبال خواهد کرد. مجبور خواهد بود مطیع اوامر ایالات متحده‌ای که منافع آن در منطقه به شدت به خطر افتاده است عمل کند. نکته ای که وجود دارد این هست که جنگ با ایران نمی‌تواند طولانی مدت بشود.
چون ایران و محور مقاومت بر تمام آب راه‌های دنیا مسلط هستند. به لحاظ ژئوپلیتیکی در منطقه‌ای واقع شده‌اند که اقتصاد تمام دنیا به همین منطقه گره خورده است. برخلاف جنگ روسیه و اوکراین اگه جنگ آمریکا و رژیم صهیونسیتی و غرب با ایران و محور مقاومت طولانی مدت بشود یا اگه انها از یکسری خطوط عبور کنند و مثلاً مراکز اقتصادی ایران رو مورد هدف قرار بدهند ایران می تواند به اقتصاد تمام دنیا ضربه مهلکی وارد کند.

این جنگ کوتاه مدت خواهد بود و رژیم صهیونسیتی مجبور خواهد بود که فقط متمرکز بر حزب‌الله لبنان و یمن بشود. قطعا همین دو کشور رژیم صهیونسیتی را تا مرحله نابودی به پیش خواهند برد و رژیم صهیونسیتی مجبور خواهد شد که تسلیم محور مقاومت بشود.
با حمایت آمریکا و غرب طرح دو کشوری اسرائیل و فلسطین باید به رسمیت شناخته شود. ولی با این تفاوت که کشور دوم را حماس تشکیل خواهد داد نه دولت مورد علاقه و تحت نفوذ محور عبری عربی غربی.
این احتمال هم وجود دارد که منطقه جولان به سوریه بازگردد و همین دو موضوع می‌تواند یک پیروزی بزرگ برای محور مقاومت بشود و مسیر نابودی رژیم صهیونسیتی را در طی سال های آینده هموار تر کند.

سیگنال‌های آمریکا به ایران و اسرائیل

وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: به ایران هشدار دادیم که اگر به اسرائیل حمله کند، ممکن است با ضربه‌ای ویرانگر روبرو شود.

در ادامه این مطلب آمده: واشینگتن به ایران هشدار داد که اگر حمله بزرگی علیه اسرائیل انجام دهد، ممکن است دولت جدید و اقتصاد این کشور ضربه ویرانگری را متحمل شوند.

یک مقام آمریکایی تاکید کرد: به ایران پیام دادیم که اگر حمله تلافی جویانه بزرگی انجام دهد، خطر تشدید تنش وجود دارد.

پیام آمریکا به تهران تهدید به اقدام نظامی آمریکا علیه ایران نبود، بلکه هشدار در مورد خطرات تحریک اسرائیل و برانگیختن واکنش نظامی شدید این کشور بود.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: پیام ما به تهران شامل تهدید به حمله آمریکا به اهدافی در ایران نبوده است.

ایالات متحده به ایران اعلام کرده است که آماده است همانند آوریل گذشته، از نیروی نظامی برای دفاع از اسرائیل استفاده کند.
 
مقام آمریکایی افزود: ما ایران را از عواقب اقتصادی و بی ثباتی دولت در صورت انجام یک حمله بزرگ، آگاه کردیم.

ایالات متحده هنوز در مورد دامنه و زمان پاسخ ایران مطمئن نیست. همچنین مقامات آمریکایی مطمئن نیستند که حزب‌الله قصد دارد به طور همزمان و هماهنگ با ایران یا به طور جداگانه حمله کند.