اولویت قراردادن تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری
اولویت قراردادن تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری

بانک شهر در راستای مسئولیت اجتماعی و همچنین به دلیل تاکید مدیران بانک بر اولویت قراردادن تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری توانسته عملکرد بسیار خوبی در این بخش داشته باشد.

به گزارش سرمایه فردا،  بانک مرکزی در هفته اخیر اعلام کرد که بانک ها در تسهیلات تکلیفی امسال عملکرد خوبی داشته اند و تقریبا ۷۰ درصد از تسهیلات پرداختی آن ها به این بخش بوده است، اما به طور قطع همه بانک‌ها عملکرد یکسانی نداشته اند، بررسی ها حکایت از این دارد که پرداخت  تسهیلات اشتغالزایی، فرزندآوری و ازدواج  بانک شهر طی پنج ماه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر مبلغ و تعداد رشد چشمگیری داشته است، به طوری که بیش از ۵ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی ، ۳ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری و ۲ هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات ازدواج از سوی شعب سراسر کشور بانک شهر پرداخت شده است و مدیران بانک قول داده اند که با تمام ظرفیت های موجود طی ماه های آینده نیز، کمک ویژه ای به اشتغال، فرزندآوری و ازدواج جوانان داشته باشند.
با تاکید مدیریت ارشد بانک مبنی بر لزوم تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و عزم جمعی تمامی همکاران در شعب سراسر کشور برای تحقق اهداف شعب بانک شهر خود را موظف به پرداخت تکلیفی در چارچوب قوانین و مقررات کرده و با توجه به اینکه هم اکنون منابع کافی برای پرداخت تسهیلات را در اختیار دارند متقاضیان با هیچگونه معطلی در شعب می توانند تسهیلات مورد تقاضا را دریافت کنند. از طرف دیگر با توجه به اهمیت فرزندآوری در کشور بانک شهر یکی از محورهای فعالیت و سیاست‌های اعتباری خود را در سال جاری، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به منظور ترویج سنت حسنه ازدواج و حمایت در کاهش هزینه های فرزندآوری قرار داده است.

بانک شهر و کمک به تشکیل خانواده
همچنین به دلیل مشکلات تورمی و کاهش آمار ازدواج در کشور بانک شهر کمک به تشکیل خانواده در میان جوانان را به عنوان اقدامی مهم و در راستای توجه به مسئولیت اجتماعی به صورت جدی از ابتدای سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته است و تمامی متقاضیان با مراجعه به شعب این بانک از تسهیلات مورد نظر در کوتاه ترین زمان ممکن بهره مند شده اند.
درواقع هم اکنون شعب بانک شهر تلاش می کنند با اعتبار سنجی دقیق متقاضیان، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه قرض الحسنه اشتغالزایی، فرزندآوری و ازدواج را در کوتاه تر زمان ممکن صورت گیرد و بر همین منوال تا پایان ماه پنجم امسال پرداخت ۲ هزار و ششصد و هفتاد و پنج فقره تسهیلات ازدواج با هدف کمک به جوانان در تشکیل بنیان خانواده و کاهش هزینه های ازدواج انجام شده است و در راستای حمایت از فرزند آوری خانواده های ایرانی بیش از ۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری پرداخت شده است.
بانک شهر در سال جاری سهم قابل توجهی در پرداخت وام های قرض الحسنه به متقاضیان واجد شرایط در شبکه بانکی داشته است. به گونه ای که از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۵ هزار و چهارصد و شصت و یک فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت شده است.
سیاست حمایت و تسهیل پرداخت منابع سرمایه ای در سال ۱۴۰۲ به عنوان یکی از محورهای مهم فعالیت و سیاست‌های اعتباری بانک شهر مطرح بوده و این بانک از ماه های ابتدایی امسال نیز تمام پتانسیل های خود را برای کمک به کسب و کارها بسیج کرده است و در پرداخت تسهیلاتی همانند پذیرندگان پایانه های فروشگاهی، کمک به واحدهای تولیدی، ودیعه مسکن، پروژه های شهری، فعالان حوزه سلامت و …  رشد چشمگیری داشته است.
با افزایش کیفیت خدمات ریالی، ارزی و بانکداری الکترونیک بانک شهر در میان شهروندان و فعالان اقتصادی، میزان استفاده از این خدمات روز به روز گسترده تر شده است به طوری که هم اکنون شاهد رشد چشمگیر سپرده‌های بانکی در این بانک هستیم و همین موضوع به جریان تسهیلات پرداختی بانک هم کمک کرده است.