اما و اگر های ورود بانک سینا به پلتفرم فروشگاهی 

اما و اگر های ورود بانک سینا به پلتفرم فروشگاهی 

به گزارش سرمایه فردا، بانک سینا با راه اندازی پلتفرم سیمارت در راستای تجارت الکترونیک گام برداشته تا با تسهیل در ارائه خدمات مالی برای مشتریان در زمان خرید در زمینه رفع نیاز آنها اقدام کرده باشد اما آیا ورود به یک فعالیت غیر تخصصی توجیه پذیر است.

با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن دستگاه ها و ابزار های ارتباطی نوین ، کسب و کار و مشاغل جدید به وجود آمده اند و بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری و حتی بانک ها به آن ورود کرده اند اما گاهی مواقع این اقدام مغایر با حوزه اصل آنهاست.
در سال های اخیر شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند باعث شده است تا تعداد کاربران اینترنت افزایش یابد و این تحولات، اینترنت را به بستری برای کسب و کار های مختلف همچون پنل خرید تبدیل کند.
 بانک سینا از سال گذشته حرکت به سمت تحول دیجیتال را سرلوحه اقدامات خود قرار داد، از همین رو در طرح راهبردی کسب‌وکار بانک سینا که از سال جاری عملیاتی شده، توجه ویژه‌ای به جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه کسب و کار شده است تا جایی که پلتفرم سیمارت را به عنوان یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده در حالی که این یک کسب و کار تخصصی است و تا حدودی می تواند پیش بینی کرد که رقابت کردن آن با فروشگاه های تخصصی غیر ممکن است و آینده طرح با هزینه ها گره می خورد. از طرف دیگر فرهنگ خرید اعتباری در ایران شکل نگرفته و احتمال دارد مطابق اهداف تعیین شده دستاوردی نداشته باشد.
به طوری که با ساماندهی «سرزمین هوشمند سینا» که بستری برای ارائه پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال است، اقدام به بهره‌برداری از مجموعه پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال کرده است، یکی از این پروژه ها سیمارت بانک سیناست، این بازارگاه جزئی از اکو‌سیستم دیجیتال بانک سیناست که هدف آن ارائه خدمات مطلوب و ارزش‌آفرین به گروه‌های مشتریان است و امکان خرید از محل پرداخت تسهیلات سازمانی بانک سینا به کارکنان هم در آن فراهم شده است.
هدف‌گذاری مدیران بانک این است که با این تغییر جهت و هدایت مشتریان به سمت استفاده از خدمات الکترونیک، شعب بانک سینا بیشتر در حوزه‌های بانکداری تجاری فعالیت شوند و به سمت ارائه خدمات مشاوره‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ایجاد سوپرمارکت مالی حرکت کنند،
از این رو سیمارت بانک سینا بستری است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا به وسیله اعتبار بانکی خود، از فروشگاه آنلاین کالاهای دلخواه خود را تهیه کنند و کاربران بابت اصالت کالا یا فرآیند پرداخت، ‌نگرانی نخواهند داشت. اما بدون برندسازی چنین هدفی ممکن است محقق نشود بنابراین موفقیت آن زمان بر خواهد بود.
با توجه به اینکه فروشگاه‌های اینترنتی با سرعت خیره کننده‌ای در حال رشد هستند،  فروش آنلاین در حال حاضر حدود یک چهارم کل بازار خرده فروشی را تشکیل می‌دهد. از این رو سیمارت مارکت باید با تمرکز بر تنوع، کیفیت و رضایت مشتریان تلاش کند محصول بیشتری در دسترس مشتریان قرار دهد به همین دلیل بانک باید روی انبارداری هزینه گزافی بدهد تا به عنوان پلتفرمی جامع تمام نیازهای مشتریان را در یک مکان فراهم می‌آورد.  البته اگر این طرح موفق شود سیمارت یک مزیت عمده نسبت به خرده فروشان مستقر در محل دارد و آن  توانایی گسترش سریع بازار خود فراتر از مشتریان محلی را دارد و ممکن است تقاضای زیادی برای محصولات خود در شهرهای مختلف دیگر پیدا کنند. همچنین در این پلتفرم مشتریان می توانند از راهنمایی‌های مالی و تسهیلات بانکی سینا برخوردار شوند، در واقع  هر خرید به فرصتی منحصر به فرد برای بهره‌برداری از خدمات بانکی و همچنین به دست آوردن محصولات موردنظر تبدیل شده است.
از سوی دیگر یکی از عواملی که باعث شده است تا بانک سینا در این زمینه سرمایه گذاری کند این است که خرید اینترنتی نزد مردم محبوب شده، از این رو در راستای تامین نیاز مردم و همچنین ارائه خدمات مالی مورد نیاز برای خرید و ارائه محصولات متنوع گام برداشته است. اما نباید نادیده گرفت که مردم از هر پلتفرمی هم خرید نمی کنند مگر اینکه تخفیف های بالایی داده شود و تنها در صورتی این موضوع ممکن است که انبارداری و شبکه حمل و نقلی اثر تورم بر قیمت را حذف کند تا امکان تخفیف بیشتر فراهم شود.
اکنون با توجه به اینکه معمولا در فروشگاه های دیجیتالی از هر محصول چند نوع در ابعاد و رنگ های متفاوت وجود دارد و کاربر می تواند با قدرت انتخاب بیشتری خرید کند، پلتفرم سیمارت از تنوع و طراحی جالبی برخوردار است که برای همه مشتریان بانک قابل دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *