احتمال افزایش قیمت طلا چقدر است؟
احتمال افزایش قیمت طلا چقدر است؟

احتمال افزایش قیمت طلا بسیار کمتر از اصلاح آن است. چراکه گزارش‌ها حکایت از بهبود داده‌های اشتغال فدرال رزرو دارد.

به گزارش سرمایه فردا، هفته گذشته، بازار طلا با نوساناتی محدود در محدوده ۲۵۰۰ دلار در هر اونس باقی ماند. تحلیل‌گران نظرات متفاوتی درباره روند آینده بازار اونس طلا داشتند. برخی با اشاره به احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، پیش‌بینی افزایش قیمت طلا را دارند. در حالی که دیگران بهبود اشتغال در آمریکا و تقویت دلار را دلیلی برای کاهش قیمت می‌دانند.
نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان داد که تحلیل‌گران به سه دسته تقسیم شده‌اند؛ برخی افزایش قیمت طلا، برخی کاهش و عده‌ای نیز تثبیت قیمت طلا را پیش‌بینی کرده‌اند.

همچنین، توجه بازار در حال حاضر به شاخص‌های اشتغال و گزارش‌های اقتصادی معطوف شده که ممکن است نقش مهمی در تعیین سرنوشت افزایش قیمت طلا داشته باشد.
آدام باتن و الکس کوپتسیکویچ تحلیل‌گران برجسته‌ای هستند که معتقدند ضعف فصلی در سپتامبر می‌تواند فرصتی برای سرمایه‌گذاران طلا باشد و ممکن است قیمت‌ها به رکوردهای جدیدی دست یابند. کوپتسیکویچ به واگرایی در اندیکاتور قدرت نسبی اشاره کرد که نشان‌دهنده کاهش قدرت روند صعودی است. اما همچنان به احتمال شکستن مقاومت و افزایش قیمت طلا باور دارد.
در مقابل، مارک لیبویت و مایکل مور نظرات کاهشی درباره قیمت طلا دارند و پیشنهاد می‌کنند که سرمایه‌گذاران پوزیشن‌های خرید خود را هج کنند. اوله هانسن نیز پیش‌بینی کاهش قیمت طلا در هفته آینده را دارد. هرچند که جیم وایکوف همچنان به ادامه حرکت صعودی طلا خوش‌بین است.

افزایش قیمت طلا تابع چیست

بنابراین احتمال افزایش قیمت فلز زرد بسیار کمتر از اصلاح آن است. چراکه گزارش‌ها حکایت از بهبود داده‌های اشتغال فدرال رزرو دارد. از طرف دیگر در حال حاضر کشورهای اروپایی به دنبال سیگنال مهار تورم هستند. پس هر عاملی که منجر به انحراف نقدینگی به بازارهای غیرمولد شود را کنترل خواهند کرد. بر همین مبنا پیش‌بینی می‌شود که صندوقهای سرمایه‌گذاری با عرضه طلا به بازار بازار را متعادل کنند و مانع از رشد قیمت این فلز گرانبها شوند.