افزایش دارایی های بانک ایران زمین در سال مالی اخیر

افزایش دارایی های بانک ایران زمین در سال مالی اخیر

دارایی های بانک ایران زمین در سال مالی اخیر از حدود ۵۵۲۰۰ میلیارد تومان به ۵۸۵۰۰ میلیارد تومان رسید که سرمایه گذاری های مناسب بانک در یک سال گذشته بوده است

به گزارش سرمایه فردا، بانک ایران زمین در سال های اخیر سرمایه گذاری گسترده ای روی  توسعه خدمات آنلاین و بانکداری دیجیتال داشته است، به همین دلیل سود حاصل از این سرمایه گذاری کم کم در عملیات بانکی داری آن نمایان می شود و سهامداران خرد از آن بهره مند می شوند.
در حال حاضر بازار سرمایه در یک روندی نزولی قرار گرفته و همه نمادهای بورسی زیر فشار عرضه سهام قرار گرفته اند و گروه بانکی هم از این مسأله مستثنی نیست، هرچند بانک ایران زمین به واسطه دارایی های ارزنده ای که دارد به واسطه قابلیت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و… هنوز برای بسیاری از سرمایه گذاران جذاب است و همین مساله  مانع خروج پول از معاملات سهام بانک شده است.
از طرف دیگر دارایی های بانک روی ارزش گذاری سهام این شرکت در آینده نه چندان دور تاثیرگذار خواهد شد. همانطوری که در گزارش مالی تلفیقی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ در درآمد عملیاتی رشد ۴۳ درصدی ثبت کرده است پیش بینی می شود با افزایش سرمایه درآمد بانک هم افزایش یابد.
طبق گزارش بانک ایران زمین، دریافت نقدی حاصل از تسهیلات در سال مالی گذشته از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان به ۲۸۷ هزار میلیارد تومان رسیده و  سپرده گذاری در بانک نیز از ۴۵۰۰ میلیارد تومان به ۶۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته بود ۳۶ درصد بیشتر از سال مالی قبل تر بوده است.
طبق گزارش تلفیقی بانک ایران زمین پرداخت نقدی اصل تسهیلات از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان به ۲۸۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و موجودی نقد بانک هم  از ۲۳۲ میلیارد تومان به ۲۷۱ میلیارد تومان  در پایان سال مالی اخیر رسیده است.
بانک ایران زمین همچنین درآمدی ۷ هزار میلیارد تومانی خود را در پایان سال گذشته به درآمدی ۱۰ هزار میلیارد تومانی رساند که با کمک  سرمایه گذاری و افزایش تراکنش های مالی و… بود. در واقع این بانک در یک سال گذشته توانسته درآمدی ۲۱۹ میلیارد تومانی از طریق سرمایه گذاری و ،  درآمدی ۱۱۱ میلیارد تومانی از محل کارمزد کسب کند و درآمد ۱۹۶۰ میلیارد تومانی از تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری حاصل کند.
همچنین بانک ایران زمین با تمرکز روی کاهش هزینه ها توانسته تراز مالی مناسبی ایجاد کرده و هزینه های استهلاک را ۳۳ درصد نسبت به سال مالی قبل کاهش داد به طوری که از  ۱۲۱ میلیارد تومان به ۸۱ میلیارد تومان رسید و در مقابل دارایی های بانک از حدود ۵۵۲۰۰ میلیارد تومان به ۵۸۵۰۰ میلیارد تومان رسید و این موضوع در نتیجه تاثیر سرمایه گذاری های مناسب بانک در یک سال گذشته بود.
همچنین اندوخته های قانونی بانک در یک سال گذشته از ۴۴ میلیارد تومان به ۷۸ میلیارد تومان رسیده و سایر اندوخته های شرکت هم با رشدی ۱۲۷ درصدی از ۶۰ میلیارد تومان به ۱۳۶ میلیارد تومان رسیده است.  در حال حاضر بانک ایران زمین ۲۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سهام و اوراق انجام داده و ۲۷۰ میلیارد تومان موجودی نقد در اختیار دارد بر همین اساس سپرده قانونی شرکت نیز رشدی ۱۷ درصدی ثبت کرده و از ۷۹۸۲ میلیارد تومان به ۹۴۴۱ میلیارد تومان رسیده است.
بانک ایران زمین هم اکنون سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی دارد و با این میزان سرمایه در  حدود ۱۲۳۰۰ میلیارد تومان سود خالص در یک سال گذشته ساخته که ۲۲ درصد بیشتر از سال مالی قبل تر بوده، به طوری که به ازای هر سهم ۳۰۹۳ تومان سود کسب کرده و با در نظر گرفتن اینکه سال مالی قبل تر به ازای هر سهم ۲۲۰۰ تومان سود ساخته بود رشد قابل توجهی داشته است.

ایران زمین با همراه بانک فراز با مشتریان همگام شد
ایران زمین با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان برای اینکه سرویس ها و خدمات بانکی را تسهیل کند همراه بانک فراز را راه اندازی کرد تا مشتریان بدون حضور و با امنیت بالا خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
به گزارش سرمایه فردا، مشتریان کنونی بانک ها خیلی متفاوت از سال های گذشته هستند زیرا امروز. با افزایش نفوذ فناوری در زندگی آنها به دنبال راحتی در دستیابی به خدمات بانکی هستند و به همین دلیل بانک ایران زمین این خواسته آنها را دیده و با در نظر گرفتن پیشرفت فناوری و توسعه بانکداری الکترونیک برنامه های جدیدی را در تسهیل خدمات الکترونیکی پیش برده است و نظرسنجی ها حکایت از این دارد که این بانک رضایت مثبت مشتریان را با همراه بانک فراز جلب کرده است.
در واقع بانک ایران زمین با تسهیل خدمات رسانی از زمان کرونا و محدودیت ها با اجرای نیو بانک و… دستیابی به اهداف سازمانی که همان جلب رضایت مشتریان است را تسهیل کرده و حالا همراه بانک فراز ایران زمین مورد توجه مشتریان این بانک قرار گرفته است و باعث شده ایران زمین به عنوان لیدر بانک ها در ارائه خدمات بانکداری دیجیتال بدل شود.
باید توجه داشت که بانکداری دیجیتال به عنوان گذر از بانکداری سنتی و الکترونیک  است و از چند سال پیش در بانک ایران زمین اجرا شده و با راه اندازی همراه بانک فراز، ایران زمین توانسته ۷۲ فرایند را در قالب ۴۰ سرویس ساده‌سازی کند، به همین دلیل پلتفرم فراز به عنوان یکی از ۱۲ پلتفرم یکپارچه بانک ایران زمین خدمات کاملی به مشتریان ارائه می دهد.
در واقع این سامانه از کانال‌های متنوع خدمات یکپارچه‌ای را برای مشتریان تسهیل کرده و امروزه بسیاری از مشتریان خرد و کسب و کارها نوین فعالیت های خود را بر بستر آن تعریف کرده اند.
 همچنین باید توجه داشت که سامانه همراه فراز این بانک در مسیر هوشمند سازی اجرا شده و این نخستین گام است تا در زمانی  که مشتریان از خدمات بانک استفاده می کنند، بتوان داده ها تحلیل شود، در واقع می توان براساس نوع رفتار آنها ارزش مشتری خدمات خاصی برای آنها طراحی و ارائه کرد و در این سطح حتی می تواند قابلیت بسیار بالایی برای کسب و کارها هم ایجاد کند.
 همراه بانک ایران زمین انجام بیشتر عملیات بانکی را بر روی تلفن همراه ممکن ساخته و مشتریان با دسترسی به این سرویس، بدون نیاز به حضور در شعبه های بانکی می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز عملیات بانکی خود با نام کاربری وارد سیستم شود و در کسری از ثانیه به اطلاعات بانکی همچون مشاهده موجودی و صورتحساب دسترسی پیدا کند.
مشت یان بانک ها در سال های گذشته زمان مواجه شدن با مسائلی همچون سرقت یا گم شدن کارت بانکی نمی توانستند برای انسداد کارت و … سریع اقدام کنند و باید به شعبه های بانکی مراجعه می کردند اما در حال حاضر همراه بانک این محدودیت را برطرف کرده و خود مشتریان می توانند در هر لحظه که با مشکلی مواجه شدند کارت خود را مسدود کنند. همچنین همراه بانک فراز ایران زمین امکان انواع انتقال وجه با سامانه ساتنا و انتقال وجه مستمر با زمان بندی‌های تعیین شده توسط مشتری را فراهم کرده و حتی بعد از آن مشتری می تواند گزارش‌های انتقال وجه مستمر و بین بانکی را مشاهده کند.
این سامانه برای کسب و کار ها هم اهمیت زیادی دارد زیرا خدمات مبادلات پولی همچون انتقال وجه از کارت بانکی به کارت، سپرده یا انتقال وجه از سپرده به سپرده، شبا یا شماره موبایل مشتریان ایران زمین تسهیل شده و این خدمات نه تنها گامی در جهت انجام خدمات تجاری و معاملاتی مشتریان نیست بلکه برای فعالیت های روزانه هم کاربرد دارد و از آنجایی که بدون حضور در شعبه انجام می شود به دلیل اثراتی که روی کاهش ترافیک و آلودگی هوا می گذارد همسو با رویکرد مسئولیت اجتماعی هم هست.
برخی از خدمات خدمات بانکی مشتریان همچون خرید شارژ ، پرداخت قبوض و کمکهای مردمی که  قبلا به صورت روزانه از طریق ATM  انجام می شد در حال حاضر امکان انجام آن در همراه بانک ایران زمین وجود دارد.
یکی دیگر از قابلیت های همراه بانک فراز ایران زمین پرداخت و مشاهده تسهیلات دریافتی، اقساط پرداخت شده، مانده تسهیلات و نمایش مبلغ تسویه حساب است که به برنامه ریزی مشتریان در مدیریت حساب و هزینه کرد ماهانه کمک می کند تا در پایان ماه با مشکل موجودی مواجه نشوند.
همراه بانک فراز ایران زمین قابلیت اجرا بر روی انواع تلفن‌های هوشمند و در سیستم عامل Android  و iOS با اندازه صفحه نمایش مختلف را دارد و البته از سیستم پیامکی هم برای دریافت اطلاعات حساب هم مشتریان می توانند استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *