راه‌اندازی استیبل کوین‌های جدید
راه‌اندازی استیبل کوین‌های جدید

استیبل کوین‌های جدید به عنوان منابع درآمدی جدید دیده می شود. اما کارشناسان هشدار می‌دهند که بازار محدودی برای این توکن‌ها وجود دارد.

به گزارش سرمایه فردا، شرکت‌های حوزه فناوری، طرفداران کریپتو و حتی در ایالت آمریکا مطرح است. با راه‌اندازی استیبل کوین‌های جدید، به موج سود بادآورده حاصل از بازیابی بازار دارایی‌های دیجیتال پیوسته‌اند.
با این حال برخی از کارشناسان صنعت هشدار می‌دهند که بازار محدودی برای این توکن‌ها وجود دارد. ممکن است بسیاری از آنها برای مدتی در بازار دوام نداشته باشند.
بازیگران جدیدی که با عجله وارد موج محبوبیت استیبل کوین‌ها شده‌اند. بر این استدلال تکیه دارند که شرایط در حال تغییر است. با وجود موارد محدود استفاده از استیبل کوین‌ها در زندگی روزمره امروز، همراهی شرکت‌های همچون پی‌پال در ارائه استیبل کوین نگاه مصرف‌کنندگان به آن را تغییر خواهد داد.
با وجودی که این روزها دوران خوب و پر رونقی برای بازار استیبل کوین‌ها به شمار می‌آید مخالفان هشدار می‌دهند. اکثر استیبل کوین‌هایی که اکنون به بازار وارد می‌شوند فاقد ویژگی‌های متمایز هستند.

کلاهبرداری با راه‌اندازی استیبل کوین‌های جدید

یکی از کارشناسان ارشد حوزه ارزهای دیجیتال در این مورد به فایننشیال تایمز گفته است: «واقعیت این است که بسیاری از این گروه کوین‌ها بازی را از پیش باخته‌اند. در حال حاضر فقط دو گروه استیبل کوین داریم، تتر و دیگران.»
در سال های اخیر راه‌اندازی کوین‌های جدید بر بستر شبکه های اجتماعی نیز محبوب شده است. اما در همین چند وقت اخیر برخی از انها توخالی از آب درامده اند. برای نمونه همستر که قرار بود به زودی وارد کوین ها شود ایردرآپ آن به تعویق افتاد و بعد یکباره کلا به فراموشی سپرده شد.
این اتفاقات ممکن است برای سایر کوین‌های جدید نیز اتفاق بیفتد. از طرف دیگر بازار رمزارزها بار دیگر وارد چالش جدی شده است. به همین دلیل احتمال این وجود دارد بار دیگر شاهد سقوط رمزارزها باشیم. در این وضعیت قطعا راه‌اندازی آنها چندان توجیه اقتصادی ندارد. مگر اینکه پشت آن طرح یک کلاهبرداری بزرگ وجود داشته باشد.